این ربات جهت راهنمایی ربات های بعدی را مشخص می نماید

به گزارش وبلاگ شکوفه به نقل از انتخاب یک ربات کنترل از راه دور برای کاوش در راکتور هسته ای آسیب دیده در نیروگاه ویران شده فوکوشیما ژاپن استفاده شد.

این ربات جهت راهنمایی ربات های بعدی را مشخص می نماید

زلزله و سونامی در سال 2011 باعث ذوب فاجعه بار سه راکتور فوکوشیما دایچی شد که تا حدی هسته های رادیواکتیو آن ها را در پایه های بتنی نیروگاه فرو برد و حذف را بسیار سخت کرد.

اپراتور نیروگاه توکیو الکتریک پاور شرکت هلدینگ، گفت ربات غوطه ور به کشتی مهار اولیه واحد 1 فرستاده شد تا یک جهت راهنمایی را برای پنج ربات بعدی نصب کند، که سعی می نماید سوخت ذوب شده ای را که تشعشعات کشنده منتشر می نماید، ارزیابی و نمونه برداری کند.

کاوشگر های قبلی نشان داد که سوخت واحد 1 به وسیله آب بسیار پرتوزا تا عمق 2 متر (6.5 فوت) غرق می گردد. پنج ربات دیگر که به وسیله Hitachi-GE Nuclear Energy و موسسه تحقیقات بین المللی خلع سلاح هسته ای، یک کنسرسیوم با بودجه دولتی ساخته شده اند، به طور جداگانه برای تحقیقات در چند ماه آینده ارسال خواهند شد.

به گفته مقامات توکیو الکتریک، کاوشگر در واحد 1 با هدف میزان گیری تپه های سوخت ذوب شده، نقشه برداری سه بعدی از آنها، تجزیه و تحلیل ایزوتوپ ها و رادیواکتیویته آن ها و جمع آوری نمونه ها انجام می گردد.

ربات های کنترل از راه دور دارای دوربین با دید مناسب برای حرکت در مناطقی است که دسترسی به آن برای انسان بسیار خطرناک است. در سال 2017، سطوح بسیار بالای تشعشعات و آسیب های ساختاری مانع از آنالیز واحد 1 شد.

جزئیات چگونگی حذف، ذخیره و دفع ایمن مواد بسیار پرتوزا در انتها پاکسازی معین نشده است، توکیو الکتریک امیدوار است بتواند از یک بازوی رباتیک برای حذف اولین پیمانه سوخت ذوب شده در اواخر سال جاری از واحد 2 استفاده کند، جایی که کاوشگر های رباتیک داخلی بیشترین پیشرفت را داشته اند.

منبع: خبرکانادا

به "این ربات جهت راهنمایی ربات های بعدی را مشخص می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات جهت راهنمایی ربات های بعدی را مشخص می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید