خبرنگاران برقراری آتش بس کامل در شرق اوکراین

به گزارش وبلاگ شکوفه، مسکو - خبرنگاران - آتش بس در منطقه دونباس در شرق اوکراین با توافق طرف های درگیر شامل دولت مرکزی اوکراین و سران جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوگانسک برقرار شد.

خبرنگاران برقراری آتش بس کامل در شرق اوکراین

به گزارش روز سه شنبه وبلاگ شکوفه از رسانه های اوکراین، از صبح امروز دیروز، آتش بس بین ارتش اوکراین و شبه نظامیان هوادار روسیه در مناطق شرق اوکراین شروع شد.

بر اساس گزارش این رسانه ها، توافق برای برقراری آتش بس در قالب توافق های جدید، در جریان نشست گروه تماس که هفته گذشته بین نمایندگان کییف و جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوگانسک در مینسک برگزار گردید، بدست آمد.

بر اساس این توافق ها، پرسنل پلیس مناطق خودخوانده لوگانسک و دونتسک از بکارگیری هر گونه تسلیحات تا اسلحه های سبک منع شده اند.

توافق برای آتش بس در دونباس، پس از گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی روسای جمهوری روسیه و اوکراین به اجرا در آمد.

لازم به ذکر است روسای جمهوری روسیه و اوکراین بامداد روز دوشنبه پس از هفته ها کشمکش لفظی میان مقامات نظامی و دیپلماتیک دو کشور در گفت وگوی تلفنی بر لزوم برقراری آتش بس در مناطق شرقی اوکراین تاکید کردند.

در همین حال دمیتری پسکوف سخنگوی در گفت وگو با وبلاگ شکوفه با دعوت از طرف های درگیر مناقشه در شرق اوکراین برای رعایت آتش بس گفت: روسیه نباید ضامن رعایت آتش بس گردد زیرا طرف درگیر در مناقشه اوکراین نمی باشد.

مناقشه در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان شش سال پیش در سال 2014 میلادی شروع شد، این درگیری ها از آن موقع تا به امروز بیش از 10 هزار کشته بر جای گذاشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران برقراری آتش بس کامل در شرق اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برقراری آتش بس کامل در شرق اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید