دکتر فیروز باقرزاده، بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران درگذشت

به گزارش وبلاگ شکوفه، دکتر فیروز باقرزاده، بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران در روز پنجشنبه، 16 بهمن ماه در سن 90 سالگی دیده از دنیا فروبست.

دکتر فیروز باقرزاده، بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران درگذشت

روابط عمومی موزه ملی ایران از درگذشت دکتر فیروز باقرزاده، بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران در سن 90 سالگی اطلاع داد. در این اطلاعیه از کوشش ویژه برای ثبت سه اثر نخست ایران در لیست میراث دنیای (چغازنبیل، تخت جمشید و میدان نقش دنیا اصفهان)، راه اندازی آزمایشگاه حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی، بسترسازی برای پژوهش های هدفمند باستان شناسی با حضور پژوهشگران داخلی و بین المللی، برگزاری کنگره های باستان شناسی، انتشار منظم نتایج پژوهش های باستان شناسی و لغو قانون تقسیم اموال و اشیای تاریخی فرهنگی در هیئت های مشترک ایرانی و خارجی به عنوان خدمات ماندگار او در عرصه میراث فرهنگی یاد شده است.

از دوره مدیریت باقرزاده به عنوان یکی از درخشان ترین دوره های باستان شناسی و موزه ایران باستان یاد می گردد که علت آن، ساماندهی و برنامه ریزی دقیق علمی و هماهنگی بین پژوهش های باستان شناسی و مطالعات مواد فرهنگی موزه ای به وسیله وی بود.

فیروز باقرزاده بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران در روز 9 خرداد 1309 در تهران چشم به دنیا گگردد و در 16 بهمن 1399 در پاریس دیده از دنیا فروبست.

منبع: کجارو / ایرنا

به "دکتر فیروز باقرزاده، بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر فیروز باقرزاده، بنیان گذار مرکز باستان شناسی ایران درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید