راحت ترین کشورها برای دریافت اقامت ، راحت ترین کشور برای مهاجرت

به گزارش وبلاگ شکوفه، سالانه مردمان زیادی از سراسر جهان بنا به دلایل مختلفی اقدام به مهاجرت می نمایند و به دنبال بهترین کشور ها برای یک زندگی رویایی می باشند. ازین دسته از افراد می توان به هم وطنان ایرانی نیز اشاره نمود که هرساله در صدد مهاجرت و زندگی در یک کشور ایده آل برای آینده خود و فرزندانشان می باشند ازین سو برای این اقدام مهم تحقیقات و مطلعات زیادی انجام می دهند تا مناسب ترین کشور را برگزینند، موسسه مهاجرتی خبرنگاران در کوشش است که هدایت های لازم را به هم وطنان خود جهت این امر مهم انجام دهد ، شما می توانید با مطالعه مقالات بلاگ خبرنگاران و یا تماس با مشاورین ما این دغدغه بسیار مهم و عظیم خود را حل کنید. در ادامه این مقاله ما به آنالیز راحت ترین کشور هایی که می توانید اقامت آن را کسب کنید می پردازیم که این رتبه بندی بر اساس عواملی همچون قوانین مهاجرتی کشور مقصد ، شرایط پذیرش برای ایرانیان ، جزئیات دیگری مانند هزینه مهاجرت ، مدت زمان فرایند مهاجرت میزان شانس قبولی و.... تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید پس با ما همراه باشید.

راحت ترین کشورها برای دریافت اقامت ، راحت ترین کشور برای مهاجرت
  • 1- کانادا

اولین و بهترین کشور برای مهاجرت همه ما می دانیم که کانادا است، این کشوره مهاجر پذیر که هرساله مهاجران زیادی از تمام کشور های دنیا جذب می نماید جزوه بهترین و راحت ترین کشور ها برای دریافت اقامت و زندگی است . از آنجایی که این کشور پهناور سطح رفاه و امکانات بالایی برای زندگی دارد و قوانین سختی برای مهاجرت ندارد بسیاری از مردم دنیا بلخصوص ایرانیان این کشور را برای مهاجرت انتخاب می نمایند.

روش های مهاجرت به کانادا:

مهاجرت به کانادا روش های متنوع و زیادی دارم که انتخاب نوع روش آن بستگی به شرایط ، تحصیلات ، مدرک زبان ، سرمایه ، مهارت و..... شما مربوط است . به طور خلاصه تعدادی از روش های مهاجرت و دریافت اقامت کانادا را در زیر برای شما بیان خواهیم کرد.

  • مهاجرت تحصیلی

یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به کانادا مهاجرت به وسیله تحصیل است. کانادا با توجه به سطح آموزش و دانشگاه و مراکز علمی و تحصیلی که دارد که یکی از بهترین مقاصد برای تحصیلات در آن می باشد. در این کشور حدود 100 دانشگاه معتبر وجود دارد که پنج دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و آلبرتا در لیست برترین دانشگاه های دنیا هستند.

پذیرش در مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف کارشناسی (لیسانس) ، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) ، دکتری امکان پذیر است اما تحصیل در مقطع کارشناسی کمی مشکل تر از مقاطع بالاتری همچون کارشناسی ارشد و دکتری می باشد پس بهتر است برای اپلای در دانشگاه های کانادا ابتدا مقطع لیسانس خود را در ایران بگذرانید و سپس برای مقاطع بالاتر با دست پر از مقالات پژوهشی، رزومه قوی علمی، مدرک آیلتس و تافل اقدام نمایید.

درمورد هزینه تحصیل در کانادا هم باید بگوییم که اگر بورسیه نباشید و فاندتحصیلی نداشته باشید هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا حدودا بین 15،000 تا 20،000 دلار کانادا در سال است.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی ارشد کانادا به دو نوع تقسیم میشود :

  • مدرک MA یا کارشناسی ارشد در رشته های علوم انسانی و هنر که مخصوص افرادی است که در رشته های حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی تحصیل خواهند کرد
  • مدرک MSc یا کارشناسی ارشد در رشته های علوم و مهندسی مانند ریاضیات، مهندسی، پزشکی، تکنولوژی و فناوری و.....

همچنین مدارک تخصصی دیگری در حوزه های مختلف در کانادا نیز همچون انگلیس وجود که شامل موارد زیر است:

  • MFA یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (Master of fine Arts)
  • MEng یا کارشناسی ارشد در مهندسی (بدون خاتمه نامه) (Master of Engineering)
  • MBA یا کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار (Master of Business Administration)

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا تقریبا بین 1 تا 2 سال می باشد که با مدت زمان مربوط به دوره کارآموزی و کاریابی به این زمان اضافه خواهد شود.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز بین 18،000 تا 30،000 دلار کانادا می باشد.

پذیرش در مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری دیگر احتیاج به پذیرش از سمت دانشگاه مقصد نیست . در این مقطع باید با یک استاد دانشگاه صحبت کنید، پس اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک استاد در رشته تحصیلی شما فعالیت داشته باشد. برای پیدا کردن استاد مناسب می توانید از سایت دانشگاه ، مقالات و... یاری بگیرید.پس از پیدا کردن استاد می توانید به وسیله ایمیل و اطلاعاتی که یافته اید با استاد در ارتباط باشید و درخواست خود را مطرح کنید. داشتن رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، معدل بالا و مقالات ISI شانس شما را برای جلب رضایت استاد راهنما بالا خواهد برد. در صورت جلب نظر و دریافت تایید از استاد راهنما، دعوت نامه تحصیلی برای شما ارسال خواهد شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا برای مقطع دکتری بین 50،000 تا 10،000 دلار کانادا خواهد بود.

  • مهاجرت کاری

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت دائم و موقت کانادا مهاجرت به وسیله کار می باشد ، کانادا به اشخاصی که در حوزه فعالیت کاری خود تخصص کافی داشته باشند این امکان را می دهد تا در خاک کانادا مشغول به کار شوند . شما می توانید به وسیله روش های همچون اکسپرس انتری کانادا جهت مهاجرت کاری آن کشور اقدام نمائید. برای این کار دو روش وجود دارد : 1-شما می توانید با یک موسسه مهاجرتی معتبر این کار را انجام دهید و تمام مراحل و اقدامات را به موسسه بسپارید 2-یا می توانید خودتان به وسیله سایت مهاجرت کانادا درخواستتان را ثبت نمائید.

امتیاز شما در مهاجرت کاری بر اساس آیتم هایی همچون سابقه کاری، تحصیلات، سطح زبان، سن و… آنالیز خواهد شد. ناگفته نماند که هرچه امتیاز بیشتری در این موارد کسب کنید شانس بیشتری برای پذیرش خواهید داشت.

  • مهاجرت سرمایه گذاری

یکی از روش های بسیار راحت برای دریافت اقامت کانادا مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری است ،سرمایه گذاری در کانادا معمولا از روش هایی مانند ثبت شرکت، کارآفرینی، یا سرمایه گذاری غیرفعال می باشد. البته هر استان کانادا، برنامه سرمایه گذاری مخصوص به خودش را دارد. پس حتما اول درمورد برنامه و پیشنهاد استان مورد نظرتان تحقیقات لازم را انجام دهید همچنین می توانید از مشاورین وبلاگ شکوفه یاری بگیرید.

  • مهاجرت اسپانسرشیپ

در روش مهاجرت اسپانسرشیپ شخص مقیم کانادا که شهروندی کانادا را دارد می تواند بستگان خود را اسپانسر کند. شما می توانید اگر همسر، فرزند، نوه و یا والدینتان و در کانادا هستند به وسیله شان به کانادا مهاجرت کنید و سپس اقامت این کشور را دریافت کنید.

  • مهاجرت تولد فرزند

اگر شما در خاک کانادا فرزندی به دنیا آورید فرزند شما تابعیت کانادا را دریافت خواهد نمود البته گفتنی است که شما اقامت دریافت نخواهید کرد . اما فرزند شما می تواند بعد از 18 سالگی از روش اسپانسرشیپ شمار ا اسپانسر کند تا شماهم اقامت کانادا را دریافت کنید.

شرایط کلی زندگی در کانادا

شرایط اقتصادی کانادا نسبت به کشور های اروپایی بسیار عالی است و بحران ملی و اقتصادی در این کشور وجود ندارد همچنین ارزش پولی بالایی دارد ، فقط یه مقدار هزینه زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورها مقداری بالاتر است ، که شما می توانید با پیدا کردن شغل مناسب با درآمد بالا این مشکل را نیز حل کنید. از دیگر مسائل زندگی در کانادا می توان به سرمای زیاد و مسافت زیاد با ایران اشاره نمود. اما در مجموع کانادا با توجه به داشتن سطح علمی بالا ، شرایط خوب شغلی ،رفاه و خدمات عالی و.... جزوه بهترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می شود و بهترین گزینه برای مهاجرت است.

  • 2- آلمان

یکی از محبوب ترین مقصد های مهاجرتی برای ایرانیان کشور آلمان می باشد. آلمان نیز همچون کانادا کشوری مهاجرپذیر است البته نه به اندازه کانادا و حدود 12% جمعیت آلمان را مهاجرین تشکیل داده اند آن هم ممکن است به این دلیل باشد که آلمان در بین کشورهای اروپایی شرایط آسان تری برای دریافت اقامت دارد. از آنجایی که جمعیت جوان این کشور رو به کاهش است و نیروی جوان جهت کار کم می باشد دولت این کشور در صدد دریافت مهاجران خارجی است. در ادامه بعضی از روش های مهاجرت به آلمان را بیان خواهیم کرد.

روش های مهاجرت به آلمان:

  • مهاجرت تحصیلی

آلمان یکی از کشورهایی هست که مدارک معتبر تحصیلی در دنیا دارد و دارای صدها دانشگاهو مراکز علمی معتبر است ، پس اگر به دنبال دریافت یک مدرک معتبر دنیای می باشید حتما کشور آلمان را در نظر داشته باشید. شما باید جهت تحصیل در این کشور رزومه علمی خود برای دانشگاه یا استاد موردنظر خو ارسال نمایید تا در صورت تایید برای شما پذیرش ثبت نام صادر شود سپس شما می توانید با داشتن پذیرش خود به سفارت مراجعه نموده و درخواست ویزای تحصیلی بدهید.

  • مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به آلمان دو روش دارد : روش اول که روش سخت تری است دریافت پیشنهاد شغلی است. سخت بودن این روش به این علت است که آگهی های کاری در آلمان فقط تا سه ماه درج می شود و اگر در این مدت نیروی مورد احتیاج پیدا نشود این آگهی برای سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا فعال می شود ، اگر مجدد نیروی مناسب پیدا نشد نوبت به افراد خارجی میرسد تا آن ها این مشاغل را انتخاب نمایند و درخواست بفرستند.

روش دوم که راحت تر نسبت به روش اول است شما می توانید حضوری به آلمان سفر کنید و کار پیدا کنید. اگر مهارت بالا در زمینه کاریی دارید ما حتما توصیه میکنیم که این روش را امتحان کنید. ابتدا برای شروع این روش باید ویزای شش ماهه جستجوی کار را دریافت کنید. اگر می خواهید شانستان برای پیداکردن کار بالا برود بهتر است که مهارت زبان انگلیسی و آلمانی بالا و همچنین سابقه کار اجرایی و تخصص بالایی در زمینه کار خود داشته باشید.

  • مهاجرت سرمایه گذاری

یکی از راحت ترین روش های دریافت اقامت آلمان سرمایه گذاری در این کشور است. بهترین راه برای سرمایه گذاری در آلمان ثبت شرکت است . شما برای این کار ابتدا باید یه طرح در قالب بیزینس پلن ارائه دهید سپس در صورت تایید شدن طرح شما می توانید به همراه اعضای خانواده تان ویزا دریافت کنید. به طور میانگین هزینه ثبت شرکت در آلمان 3،000 تا 4،000 یورو می باشد. و نکته مهم اینکه شرکتی که شما می خواهید به ثبت برسانید حتما باید حداقل 35،000 یورو سرمایه اولیه داشته باشد.

  • مهاجرت با ازدواج

یکی دیگر از راه های دریافت اقامت آلمان به وسیله ازدواج است. اما به دلیل سو استفاده های بسیاری که ازین روش اجرا شده است دولت قوانینی را برای این نوع اقامت قرار داده است. اول اینکه شما باید صحت ازدواج را ثابت کنید و نشان دهید که ازدواجتان به صورت سوری نمی باشد دوم اینکه باید حتما سه سال زندگی مشترک با همسر خارجی خود داشته باشید تا بتوانید تابعیت آلمان را دریافت کنید.

شرایط زندگی در آلمان

کشور آلمان قطب صنعت دنیا است و رتبه چهرم را در صنعت دنیای به خود اختصاص داده است ، به همین دلیل فرصت های شغلی مطلوب در این کشور بسیار است. هزینه زندگی در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتا پایین و مناسب است البته هزینه اجاره خانه در آلمان کمی زیاد است. فرهنگ مردم این کشور بر پایه نظم و قانون است پس باید سعی کنید اگر می خواهید در این کشور زندگی کنید بسیار قانونمند و منظم باشید. یکی دیگر از چالش هایی که برای مهاجرت به این کشور خواهید داشت یاد دریافت زبان آلمانی است. برای تسلط نسبی به این زبان حدود یک سال و نیم زمان احتیاج دارید.نکته آخر این که با هر روشی جهت مهاجرت به آلمان اقدام کنید بعد از 5 سال کار و زندگی در آلمان می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

  • 3-ترکیه

ترکیه کشوری است که به دلیل مسافت کم و تشابه فرهنگی آن با ایران جزوه راحت ترین کشور ها برای دریافت اقامت است. تقریبا 4 ملیون جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دهند که بیشتر ای مهاجرین سوری هستند البته ایرانیان هم علاقه زیادی به مهاجرت به این کشور همسایه را دارند. راه و روش های بسیاری برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور وجود دارد اما رایج ترین و پرطرفدارترین روش خرید ملک می باشد. البته روش های کم هزینه تری هم برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

روش های مهاجرت به ترکیه:

  • مهاجرت تحصیلی

از آنجایی که دانشگاه های ترکیه سطح بالایی در دنیا ندارد ما مهاجرت تحصیلی به این کشور را زیاد به شما توصیه نمیکنیم اما اگر می خواهید به دلیل کنکور یا مسائل دیگر در ایران تخصیل نکنید می توانید ترکیه را انتخاب کنید. جهت دریافت اقامت تحصیلی ترکیه باید از دانشگاه مقصد پذیرش دریافت کنید تا بتوانید مابقی اقدامات را انجام دهید. بیشتر دانشگاه های دولتی این کشور به زبان ترکی استانبولی هستند و دانشگاه انگلیسی زبان در این کشور کمتر به چشم می خورد اما در بعضی از مراکز خصوصی آموزش زبان انگلیسی انجام می شود. امکان دریافت بورسیه در ترکیه نیز وجود دارد که هرچه معدل بالاترو تسلط بیشتری به زبان ترکی داشته باشید شانس بالاتری برای دریافت بورسیه خواهید داشت.

  • مهاجرت کاری

متاسفانه شرایط کاری در ترکیه چندان ایده آل نمی باشد،نرخ بیکاری در این کشور حدود 11% است یعنی تقریبا و برابر آلمان ؛ اما در صورت تسلط به زبان ترکی استانبولی شانس بالایی برای پیدا کردن کار در این کشور پیدا خواهید کرد. برای مهاجرت کاری به این کشور ابتدا باید در ترکیه به دنبال کار بگردید و بعد از دریافت توافق از کارفرمای ترکیه ای می توانید از وزارت کار مجوز گرفته و برای ویزای کار اقدام فرمائید.

  • مهاجرت سرمایه گذاری

کشور ترکیه استقبال زیادی از اشخاصی که میخواهند در خاک این کشور سرمایه گذاری انجام دهند می نماید. دو روش رایج برای سرمایه گذاری در ترکیه ؛ ثبت شرکت و خرید ملک می باشد. در روش ثبث شرکت شما می توانید با ثبت یک شرکت قانونی ، استخدام حداقل پنج نفر نیروی کار ترکیه ای و پرداخت اقتصادیات بعد از 5 سال اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. در روش خرید ملک شما با خرید یک خانه در ترکیه اقامت موقت دریافت می کنید و پس از تمدید چندین بار اقامت خود می توانید اقامت دائم بگیرید. البته نکته ای مهم وجود دارد که اگر ملکی که شما خریداری نموده اید بالای 250،000 دلار باشد اقامتتان از همان ابتدا دائم خواهد شد.

  • مهاجرت ازدواج

در ترکیه نیز همچون آلمان دریافت اقامت به وسیله تولد فرزند وجود ندارد مگر اینکه پدر یا مادر بچه ترکیه ای باشد. برخلاف کانادا که اگر فرزندی به دنیا بیاورید تابعیت دریافت میکنید. اما به وسیله ازدواج می توانید اقامت ترکیه را بگیریدبه این صورت که همچون بیشتر کشور ها باید حقیقی بودن ازدواج تا را ثابت کنید و بعد از 3 الی 5 سال زندگی مشترک اقامت دائم دریافت کنید.

شرایط زندگی در ترکیه

شباهت فرهنگ مردم ترکیه با ایرانیان و همچنین فاصله نزدیک این کشور با ایران ، دین و..... شرایطی را فراهم نموده است که ایرانیان تمایل زیادی به مهاجرت به ترکیه داشته یاشند. هزینه زندگی در این کشور بستگی به شهر و منطقه محل سکوت شما دارد اما به طور کلی هزینه یک ماه زندگی در ترکیه حدود 3،000 لیر است. البته ناگفته نماند که رفاه و اقتصاد ترکیه به حد کشورهایی هموچون آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی نمی رسد. اما اگر به دنبال کشوری راحت و کم ریسک برای مهاجرت هستید ترکیه گزینه خوبی برای شما می باشد.

  • 4-اتریش

یکی دیگر از گزینه های مناسب در اروپا برای مهاجرت کشور اتریش است. این کشور که در مرکز اروپا واقع شده است دارد مزیت هایی همچون رفاه بالا ، شرایط مناسب اقتصادی ، مردمانی با فرهنگ و مهربان ، زیبایی های طبیعی و........ را در برگرفته است. اگر هدف شما برای مهاجرت به اروپا می باشد بعد از آلمان اتریش مقصد مناسبی برای شما است.دریافت اقامت این کشور نیز نسبت با سایر کشورهای اروپایی راحت تر است و شرایط دریافت ویزای کاری اتریش بسیار راحت می باشد..

روش های مهاجرت به اتریش:

  • مهاجرت کاری

یکی از دلایلی که دریافت اقامت این کشور را راحت نموده است ارائه ویزای جستجوی کار است که تعداد کمی از کشور های اروپایی این ویزا را ارئه می دهند. با این ویزا شما می توانید 6 ماه به دنبال کار در این کشور بگردید و بعد از پیدا کردن کار پس از 4 سال مشغول کار بودن و پرداخت اقتصادیات می توانید اقامت دائم دریافت کنید. البته باید بگوییم که ویزای جستجوی کار به همه تعلق نمی گیرد برای واجدشرایط بودن باید تجربه کاری ، تحصیلات و سطح زبان خوبی داشته باشید.

  • مهاجرت تحصیلی

دانشگاه های رایگان در این کشور زیاد به چشم می خورد اما بیشتر این دانشگاه های رایگان آلمانی زبان هستند و دروس به زبان آلمانی تدریس می شوند. شما برای ادامه تحصیل در اتریش باید حتما از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرید البته برای رشته هایی همچون هنر و پزشکی استثناهایی در نظر گرفته شده است که برای این رشته ها حتما باید آزمون ورودی بدهید. شما می توانید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش بعد از پیدا کردن کار اقامت دائم دریافت کنید که برای پیدا کردن کار پس از تحصیل تقریبا یک سال فرصت دارید.

  • مهاجرت سرمایه گذاری

از روش های رایج سرمایه گذاری در اتریش استارتاپ و ثبت شرکت است ، که برای انجام این کار باید سرمایه اولیه ، تجربه کاری و تحصیلات داشته باشید که هرچه شرایط شما در این موارد بهتر باشد شانس و امتیاز بیشتری خواهید داشت.در راه اندازی استارتاپ خلاقیت طرح اهمیت بسیاری دارد. در صورت پذیرفته شدن طرحتان باید حداقل 50،000 یورو در شرکت خود سرمایه گذاری کنید تا بتوانید اقامت دائم دریافت کنید.

  • مهاجرت به وسیله ازدواج

از دیگر روش های اقامت اتریش ازدواج با یک شهروند اتریشی است و همچون مابقی کشور ها باید صحت ازدواج به اثابت برسد و 6 سال از ازدواجتان با همسر خارجی خود بگذرد و تمام این مدت در کشور اتریش زندگی کنید تا بتوانید درخواست تابعیت بدهید و اقامت دائم دریافت کنید.

شرایط زندگی در اتریش

شما با هرکدام از روش های ذکر شده به اتریش مهاجرت کنید می توانید بعد از 5 سال اقامت دائم بگیرید. برای دریافت تابعیت هم باید 10سال از زندگی شما از اتریش بگذرد تا بتوانید اقدام کنید. (البته تابعیت به وسیله ازدواج استثنا است و 6 سال زمان کافی است.) زبان رسمی اتریش آلمانی است. اما انگلیسی هم در این کشور استفاده می شود و میتوانید کار خود را راه بندازید. اقتصاد اتریش شرایط خوبی دارد و این کشور از ثروتمندترین مناطق اروپا محسوب می شود.

  • 5-اسلواکی

برای دریافت ویزا در میان کشور های اروپایی اتریش و آلمان جزوه راحت ترین ها می باشند. اما اگر قصد مهاجرت به وسیله کسب و کار دارید اسلئاکی مقصد خوبی برای شما می باشد. یکی از مزیت های مهاجرت به این کشور این است که از آنجایی که اسلواکی عضو شینگن است با مهاجرت به این کشور راهتان برای سایر کشورهای اروپایی هموارتر می شود. یعنی با اخذ اقامت اسلواکی، شما و خانواده تان می توانید به راحتی در اتحادیه اروپا کار، تحصیل و سفر کنید. تنها راه مناسب برای دریافت اقامت اسلواکی کسب و کار است آن هم به این دلیل است شرایط مطلوبی برای تحصیل به این کشور وجود ندارد و انتخاب مهاجرت تحصیلی به اسواکی با توجه سطح آموزش و علمی که نسبت به کشورهایی همچون کانادا، امریکا و انگلیس دارد عاقلانه به نظر نمی آید. پس ما نیز همین یک روش مهاجرتی را آنالیز خواهیم کرد.

روش مهاجرت به اسلواکی :

  • مهاجرت به اسلواکی با ثبت شرکت

شانس دریافت اقامت در این روش بسیار بالا است دلیل آن هم این است که اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اقتصاد قوی ندارد. و دولت این کشور از سرمایه داران خارجی استقبال می نماید. در ابتدا باید سرمایه لازم و مدارک ثبت شرکت را داشته باشید سپس یک طرح تجاری خلاقانه و سودآور به دولت این کشور ارائه دهید تا مورد تایید قرار بگیرد.پس از تایید می توانید برای دریافت اقامت موقت اقدام کنید، و بعد از 5 سال با رعایت قوانینی همچون پرداخت اقتصادیات عدم ارتکاب جرم و.... اقامت خود را به دائم تبدیل کنید. و بعد از گذشتن 3 سال از اقامت دائم خود با یادگیری زبان اسلواکی واجد شرایط تابعیت و دریافت پاسپورت این کشور خواهید شد.

شرایط زندگی در اسلواکی

اولین چالش و مسئله ای که در اسلواکی به آن بر میخورید زبان این کشور است ، اما در سال های اولیه احتیاج به یادگیری زبان اسلواکی نخواهید داشت. همانطور که گفتیم جهت دریافت تابعیت و پاسپورت زبان اهمیت دارد.هزینه زندگی در مقایسه با کشور های اروپایی بسیار پایین تر است و شما برای یک زندگی راحت با یه خانواده 4 نفره احتیاج به 2،000 یورو دارید.البته ناگفته نماند که میانگین درآمد در این کشور هم چندان بالا نیست.به طور خلاصه اسلواکی کشوری آرام، زیبا و تاریخی، است. اگر به دنبال اقامت راحت و زندگی بی دغدغه در محیطی آرامش بخش می باشید اسلواکی می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد.

  • 6-امارات متحده عربی

افراد زیادی از کشورهای منطقه و آسیای شرقی امارات برای کار و زندگی و مهاجرت انتخاب می نمایند. اما دریافت تابعیت این کشور بسیار سخت و پیچده است اما اگر هدف شما سرمایه گذاری و کار باشد امارات گزینه مناسبی است.زیرا به دلیل منابع نفتی، ثروت ملی و درآمدزایی، سرمایه گذاری در این کشور معمولا پرسود است. برای مهاجرت به امارات سرمایه زیاد از مهم ترین و موثرترین عوامل است. بیشتر روش های مهاجرتی به امارات تمکن اقتصادی بسیاری می خواهد. حتی مهاجرت تحصیلی به این کشور هزینه زیادی دارد پس توصیه ما به شما این است که در صورت داشتن سرمایه زیاد به امارات مهاجرت کنید در غیر این صورت کشورهای مناسب دیگری که در این مقاله مطرح کردیم انتخاب مناسب تری برای شما است.

راه های مهاجرت به امارات:

  • مهاجرت کاری

آمار بیکاری در کشور امارات بسیار پایین و حدود 1.7% است همچنین دستمزد در این کشور زیاد است و پرداخت اقتصادیات وجود ندارد. جهت پیدا کردن شغل مناسب باید رزومه خود را به زبان عربی و انگلیسی برای کارفرمایان و سایت های کاریابی این کشور ارسال کنید و بعد از دریافت پیشنهاد شغلی و دریافت مجوز کاری اقامت موقت خود را بگیرید.در این روش بعد از دریافت اقامت خانواده تان هم می توانند همراهتان مهاجرت نمایند. اقامت کاری امارات بلند مدت نیست و باید در خاتمه هر دوره تمدید شود.

  • مهاجرت تحصیلی

شما با مهاجرت تحصیلی به امارات نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید و فقط به شما اقامت موقت تعلق می گیرد. اما می توانید بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن کار اقدام کنید و با ویزای کاری همچنان در امارات زندگی کنید.

  • مهاجرت سرمایه گذاری

برخلاف دو روش کاری و تحصیلی که در بالا ذکر کردیم ، در این روش می توانید اقامت بلند مدت دریافت کنید. اقامت سرمایه گذاران خارجی در امارات 5 و 10 ساله است که به صورت اتوماتیک تمدید خواهد. انواع روش های سرمایه گذاری شامل کارآفرینی، خرید ملک، سپرده گذاری و ثبت شرکت هستند. به عنوان مثال با سرمایه گذاری 2،700،000 دلاری می توانید اقامت 10 ساله امارات را به همراه خانواده تان دریافت کنید.

  • مهاجرت به وسیله ازدواج

در امارات هم همچون مابقی کشورهایی که گفتیم برای دریافت اقامت ازدواج، باید صحت و قانونی بودن ازدوجتان را به اثبات برسانید. طبق قوانین امارات، اگر یک مرد خارجی با یک زن اماراتی ازدواج کند اقامت دریافت می نماید. اما تابعیت به او داده نمی شود. برعکس اگر زن خارجی سه سال با مرد اماراتی زندگی کند تابعیت هم دریافت خواهد نمود.

شرایط زندگی در امارات

قطعا می دانید که امارات کشور گرانی است پس حتما با داشتن شغل و سرمایه کافی به این کشور مهاجرت کنید. همانطور که گفتیم در تمام روش ها به جز سرمایه گذاری و ازدواج، اقامت دائم کسب نخواهید کرد و اقامت شما احتیاج به تمدید خواهد داشت. تابعیت امارات معمولا به کسانی تعلق میگیرد که 30 سال کار و زندگی در امارات نموده باشند. اما داشتن پاسپورت اماراتی شاید آروزی هر کسی باشد زیرا پاسپورت این کشور رنک اول دنیا را دارد و با آن می توانید به 166 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.

  • 7-استرالیا

استرالیا نیز تقریبا کشوری مهاجرپذیر است و شرایط خوبی برای جذب اشخاص متخصص دارد. استرالیا در سطح رفاه با کشور سوئیس در رقابت است. از مزایای استرالیا می توان به طبیعت زیبا ، انگلیسی زبان بودن ، اقتصاد قوی ، فرهنگ بالا و..... اشاره نمود.بیشترا مهاجرین مهاجرت تحصیلی و کاری را به استرالیا انتخاب می نمایند در ادامه بعضی روش های مهاجرت به این کشور را بیان نموده ایم.

روش های مهاجرت به استرالیا :

  • مهاجرت تحصیلی

استرالیا نیز همچون کانادا دانشگاه های خوبی دارد و بیشتر دانشگاه های آن در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پس اگر قصد ادامه تحصیل دارید استرالیا مقصد خوبی است. برای درخواست ابتدا رزومه خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنید و بعد از دریافت پذیرش برای دریافت ویزا تحصیلی اقدام نمائید.شما می توانید بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار شده و بعد از 5 سال کار و زندگی اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید.

  • مهاجرت کاری

یکی از پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به استرلیا مهاجرت کاری است. در استرالیا هم همچون کانادا، مهاجرت کاری با سیستم امتیازبندی مورد آنالیز قرار میگیرد.پس اگر سطح زبان بالا، تحصیلات و تخصص خوبی دارید شانس بالایی برای کار در استرالیا پیدا خواهید داشت.

  • مهاجرت سرمایه گذاری

به وسیله سرمایه گذاری می توانید ویزا موقت استرالیا را دریافت کنید و از شروط این ویزا داشتن حدبیشتر 55 سال سن و حداقل 800،000 دلار سرمایه و 500،000 دلار گردش اقتصادی در 4 سال اخیر تجربه کارفرمایی خود در ایران داشته باشید.بعد از دریافت ویزا می توانید کسب و کار خود را در استرالیا شروع کنید و بعد از چند سال اقامت دائم استرالیا را بگیرید.

شرایط زندگی در استرالیا

استرالیا یک کشور با امکانات رفاهی خوب و زندگی بی دغدغه برای شما می سازد. و حقوق شهروندی آن تقریبا همانند کانادا است. اما این کشور هم همچون کانادا فاصله مسافت زیادی با ایران دارد. هزینه زندگی در این کشور هم د رهر شهری متفاوت است اما به طور میانگین هزینه یک ماه زندگی دو نفره حدود 2،500 دلار است. اما درآمد بالا در این کشور باعث شه که زندگی خوبی را بتوانید در آنجا داشته باشید.

برای مشاوره مهاجرت میتوانید با موسسه وبلاگ شکوفه به وسیله راه های ارتباطی زیر تماس بگیرید.

منبع: اینترنت

به "راحت ترین کشورها برای دریافت اقامت ، راحت ترین کشور برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راحت ترین کشورها برای دریافت اقامت ، راحت ترین کشور برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید