رویداد جهانی ساعت زمین امشب با خاموش کردن نمادین چراغ ها برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ شکوفه، طی رویداد دنیای ساعت زمین 2021 قرار است امشب مردم و مکان های شاخص سراسر دنیا، به صورت نمادین چراغ ها را خاموش نمایند.

رویداد جهانی ساعت زمین امشب با خاموش کردن نمادین چراغ ها برگزار می گردد

اگر امشب در ساعت مشخصی همسایه های شما چراغ های خود را خاموش کردند، تعجب نکنید! آن ها در یک جنبش دنیای به نام ساعت زمین شرکت می نمایند.

ساعت زمین چیست؟

ساعت زمین (Earth Hour) یک رسم سالانه است که طی آن مردم سراسر کره زمین چراغ ها و لوازم الکتریکی غیرضروری خانه ها و کسب وکارهای خود را خاموش می نمایند تا علاوه بر صرفه جویی هرچند اندک در مصرف انرژی، آگاهی در خصوص انرژی های پایدار و گرمایش دنیای را افزایش دهند.

این برنامه توسط صندوق دنیای طبیعت (World Wildlife Fund) یا WWF شروع به کار کرد و هر ساله در شامگاه 27 مارس (سال جاری 7 فروردین) از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت محلی هر منطقه برگزار می گردد.

این کوشش نمادین، در سال 2007 از سیدنی استرالیا شروع شد. زمانی که WWF حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر را تشویق کرد تا برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات دنیای آب وهوا برای یک ساعت، چراغ ها و دستگاه های الکتریکی غیرضروری خود را خاموش نمایند.

از آن موقع تا کنون میلیون ها نفر از سراسر دنیا در این برنامه شرکت نموده اند. همچنین بناهای شاخصی مانند برج ایفل، برج میلاد، برج آزادی، ساعت بیگ بن، سالن اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت، کاخ باکینگهام، معبد کولسئوم و قلعه ادینبورگ در این ساعت چراغ های خود را خاموش نموده اند و به نوبه خود موجب افزایش آگاهی رسانی در این زمینه شده اند.

هدف ساعت زمین

قصد ساعت زمین گرد آوردن افرادی است که در یک هدف مشترک هستند: آینده دوستدار محیط زیست.

شیوه مشارکت

شرکت در این رویداد دنیای بسیار ساده است. کافی است امشب چراغ های پیرامون خود را به مدت یک ساعت از 20:30 تا 21:30 خاموش کنید.

همچنین سازمان دهندگان این رویداد، علاوه بر خاموش کردن چراغ ها پیشنهاد می نمایند که مشارکت نمایندگان، در امضای طوماری که از سران سیاسی دنیا می خواهد اقدامات اساسی برای نجات کره زمین انجام دهند، همراهی نمایند.

علاوه بر امضای این طومار، وب سایت برنامه ساعت زمین، دارای هدایت های دیگری برای مبارزه با تغییرات آب وهوایی هم هست.

تفاوت ساعت زمین 2021

سال جاری شروع دهه 2020 میلادی است و کشورهای گوناگون در این دهه می کوشند گام های بلندتری برای کاهش فراوری آلاینده ها و گازهای گلخانه ای بردارند. از جمله اتحادیه اروپا با وضع دستورالعمل هایی مانند استراتژی هیدروژن شرکت های گوناگون را به سمت استفاده از منابع پایدار و تجدیدپذیر انرژی سوق می دهد.

با نگاه به این موضوع در سال شروعین دهه، ساعت زمین از اهمیت بیشتری هم برخوردار است. در چند ماه آینده نمایندگان از همه کشورهای دنیا در پانزدهمین کنفرانس احزاب (COP 15) تنوع زیستی در چین شرکت می نمایند. شرایط طبیعت و تنوع زیستی کانون این کنفرانس خواهد بود و برنامه های دنیای برای 10 سال آینده در این زمینه پایه گذاری می گردد که نه تنها در دهه فعلی، بلکه در سرنوشت و رفاه سال های آینده بشر هم اثر خواهد گذاشت.

به گفته سازمان دهندگان ساعت زمین، با حمایت همگانی کافی، این کنفرانس می تواند کنفرانسی باشد که تعهد بین المللی را برای خاتمه دادن به از دست دادن طبیعت و قرار دادن سیاره زمین در جهت بازیابی تا سال 2030 به همراه داشته باشد.

  • زمین به تازگی سریع تر به دور خودش می چرخد

عکس کاور: پوستر رویداد ساعت زمین 2021

Credit: Earth Hour

منابع: CNN, Earth Hour

منبع: دیجیکالا مگ

به "رویداد جهانی ساعت زمین امشب با خاموش کردن نمادین چراغ ها برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد جهانی ساعت زمین امشب با خاموش کردن نمادین چراغ ها برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید