سارا شاهسواری نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ زنان استان سمنان شد

به گزارش وبلاگ شکوفه، رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: سارا شاهسواری با پیروزیت در آزمون عملی و تئوری پیروز به کسب اسم نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ استان شد.

سارا شاهسواری نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ زنان استان سمنان شد

به گزارش گروه استان های وبلاگ شکوفه از سمنان، وحید اسدیان رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان ابراز داشت: شاهسواری دانشجوی مقطع دکتری فیزیولوژی ورزشی و استاد گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است.

او ادامه داد: رشته پاورلیفتینگ بانوان جزو رشته های نوپا در بخش بانوان است که مجوز فعالیت بانوان سال گذشته از سوی فدراسیون صادر شد و سال جاری برای اولین بار آزمون داوری پاورلیفتینگ در بخش بانوان در کشور برگزار گردید.

اسدیان بیان نمود: شاهسواری جزو اولین بانوان کشور است که با موفقیت در آزمون های عملی و تئوری به اسم داور رسمی پاورلیفتینگ در کشور هم انتخاب شد و بنا به نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می تواند مسابقات کشوری را داوری کند.

اسدیان گفت: شاهسواری اکنون مسئولیت رئیس کمیته پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان را بر عهده دارد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان خاطر نشان کرد: آزمون پاورلیفتینگ از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران در دانشگاه طبرسی تهران در 2 بخش تئوری و عملی برگزار گردید.

او یادآور شد: زیرساخت های ورزش پاورلیفتینگ در استان وجود دارد و ضرورت دارد برای استقبال بیش از پیش بانوان از این رشته ورزشی نوپا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گردد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان سمنان گفت: رسانه نقشی مهم در اطلاع رسانی و ترغیب بانوان به رشته ورزشی پاورلیفتینگ بدنسازی و پرورش دارد و انتظار می رود در این زمینه همراهی کند.

96 باشگاه بدنسازی در استان سمنان فعالیت دارند که شامل 49 باشگاه در شاهرود، 12 باشگاه در دامغان، 20 باشگاه در سمنان، سه باشگاه در مهدیشهر و 12 باشگاه در گرمسار است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سارا شاهسواری نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ زنان استان سمنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارا شاهسواری نخستین داور رسمی پاورلیفتینگ زنان استان سمنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید