مجید برزگر: جشنواره فیلم کوتاه تهران باید در حذف جریان سانسور کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره ای واقعاً جهانی داشته باشیم

به گزارش وبلاگ شکوفه، خبرگزاری خبرنگاران-مجید برزگر تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سینما ثبت جشنواره فیلم کوتاه تهران در لیست رویدادهای موردتأیید اسکار را دستاوردی مهم برای سینمای ایران توصیف کرد.

مجید برزگر: جشنواره فیلم کوتاه تهران باید در حذف جریان سانسور کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره ای واقعاً جهانی داشته باشیم

به گزارش وبلاگ شکوفه، مجید برزگر تهیه نماینده، نویسنده و کارگردان سینما، با تبریک دستاورد پیوستن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به لیست جشنواره های مورد تأیید اسکار گفت: این اتفاق را به مجموعه فیلم کوتاه ایران از سازندگان و تهیه نمایندگان گرفته تا مدیران سینمای کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران در سال های گذشته تا امروز تبریک می گویم.

وی اضافه نمود: اضافه شدن به جمع جشنواره های مورد تأیید اسکار دستاورد مهمی برای سینمای ایران است و اینکه نگاه فیلمسازان دنیا را به این رویداد بیش از قبل معطوف می نماید، یک امتیاز محسوب می گردد. همزمان نشان می دهد و تأیید می نماید که جشنواره فیلم کوتاه تهران در سال های اخیر به شکل حرفه ای برگزار شده و کارش را در بخش بین الملل به درستی انجام داده است.

برزگر توضیح داد: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سعی نموده است انتخاب های درستی در داوران و برگزاری ورک شاپ ها داشته باشد و دستاورد امروز آن مدیون نسلی از مدیران انجمن سینمای جوان ایران از حوزه های فراوری تا آموزش و مدیرعامل است. بعلاوه همه کسانی که در این مجموعه فعالیت نموده اند. اگرچه مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران یک اداره است اما جنس کسانی که آنجا کار می نمایند، جنسی علاقه مند و دغدغه مند و مطلع به سینمای کوتاه هستند. کسانی که خود سال ها درگیر فیلم کوتاه بوده اند و سینما ذهنیت شان است.

کارگردان یک شهروند کاملاً معمولی بیان نمود: قبل از هر چیز هم باید این موفقیت را به فیلمسازان سینمای کوتاه تبریک گفت و حالا جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راستا درست تری را پیش رو دارد؛ از این نظر که جشنواره باید بیش از قبل در اسلوبی حرفه ای تر طراحی و برگزار گردد.

وی اضافه نمود: این طراحی اصولی و حرفه ای باید در سطوح مختلف از شورای سیاستگذاری و هیأت های اجرایی گرفته تا دبیری جشنواره و هیأت های داوری و همه بخش ها خود را نشان بدهد. ویژگی مهم فیلم کوتاه در رهایی و آزادی فیلمسازان در مرحله ساخت آن تعریف می گردد؛ آزادی از نظر مضمون و فرم تا نگاه سینمایی. و ضروری است جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در حذف جریان سانسور از این به بعد کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره ای واقعاً دنیای داشته باشیم، پذیرای دیدگاه ها و نگاه های وسیع تری شویم و مطمئن باشیم جامعه فیلمسازان کشورمان خود به قواعد و ضوابط مطلع هستند و آن را رعایت می نمایند.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از 30 ژوئن 2021 به جمع 127 جشنواره مورد تأیید آموزشگاه اسکار راه یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مجید برزگر: جشنواره فیلم کوتاه تهران باید در حذف جریان سانسور کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره ای واقعاً جهانی داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجید برزگر: جشنواره فیلم کوتاه تهران باید در حذف جریان سانسور کوشا باشد تا بتوانیم جشنواره ای واقعاً جهانی داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید