اجرای طرح تبریز پایتخت کتاب ایران موجب ارتقای فرهنگ مطالعه می گردد

به گزارش وبلاگ شکوفه، اسماعیل جبارزاده شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که با موضوع آنالیز طرح تبریز پایتخت کتاب ایران برگزار گردید، با بیان این مطلب گفت: موضوع تبریز پایتخت کتاب ایران و معرفی این شهر به یونسکو فعالیت فرهنگی مناسبی برای شهر است اما این اقدامات باید استمرار یافته و موجب تعالی بیشتر فرهنگی تبریز گردد .

اجرای طرح تبریز پایتخت کتاب ایران موجب ارتقای فرهنگ مطالعه می گردد

وی اضافه نمود: کتاب به عنوان رسانه ای گرم با ایجاد ارتباط دوسویه می تواند روابط فرهنگی جوامع بشری را تقویت کند و دولت تدبیر و امید همانند تمام عرصه ها در ساحت فرهنگ نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده و در این راستا مدیران اجرایی استان نیازمند شیوه کار فرهنگی نوین برای نقش آفرینی بهتر در عرصه های فرهنگی علی الخصوص حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه نمود: مدیران اجرایی استان با برنامه ریزی مدون به مقوله کتاب و کتابخوانی اهمیت و بهای بیشتری داده و ارتقای فرهنگ مطالعه را اولویت کاری خود قرار دهند چون پیشرفت های بزرگ تکنولوژی و صنعت هرگز باعث کمرنگ شدن نقش عنصر رشد آفرین کتاب نشده است.

جبارزاده در سرانجام گفت: آنالیز مسایل مرتبط با فراوری، توزیع و نشر کتاب و ایجاد زمینه های لازم و بازنگری نسبت به صندلی و شرایط پدیدآورندگان کتاب از رسالت های متولیان حوزه فرهنگ و نهادهای مرتبط با چاپ و نشر کتاب است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای طرح تبریز پایتخت کتاب ایران موجب ارتقای فرهنگ مطالعه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح تبریز پایتخت کتاب ایران موجب ارتقای فرهنگ مطالعه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید