از پیشرفت جیمز وب تا برگزیدگان CES 2022؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش وبلاگ شکوفه، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از پیشرفت جیمز وب تا برگزیدگان CES 2022؛ برترین های علم و تکنولوژی

آنالیز گوشی جی پلاس Z10؛ در راستا پیشرفت

وقتی بحث خرید موبایل مطرح می گردد، جی پلاس جزء اولین برندهایی نیست که به فکر کسی بیاید. ولی خوشبختانه با نگاهی به گوشی جی پلاس مدل Z10 می توان دریافت که این برند ایرانی، بالاخره متوجه نقص محصولات قبلی خود شده و با ارائه این گوشی، در راستا پیشرفت قدم گذاشته است. جی پلاس مدل Z10 نسبت به سایر گوشی های میان رده این شرکت، از طراحی بهتری برخوردار است و سخت افزار نسبتا قابل قبولی هم برایش در نظر گرفته شده. جی پلاس از پردازنده Unisoc T610 به عنوان قلب تپنده این گوشی بهره گرفته که 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند.

آیا ما در این دنیا تنها هستیم؟

آیا ما در این دنیا تنهاییم؟ این سؤال را احتمالا میلیاردها انسان از خودشان پرسیده اند. اما تا امروز که مشغول خواندن این نوشته هستید، هنوز هیچ پاسخ قطعی برای این سؤال پیدا نشده. هر چند همواره تئوری هایی وجود داشته که به وجود حیات در سیارات دیگر اشاره می نموده اند. به طور مثال، برای سالیان طولانی دانشمندان در رصدخانه مشهور آرسیبو که یک مرکز ستاره شناسی رادیویی است کوشش داشتند با ارسال پیغام های رادیویی به دوردست ترین نقاط کهکشان، با موجودات بیگانه ارتباط برقرار نمایند و در صورت دریافت پاسخ تئوری وجود موجوداتی دیگر در سایر نقاط کهکشان را به اثبات برسانند. اما هیچ کدام از این کوشش ها نتیجه ای در بر نداشت.

آنالیز هواوی Watch 3؛ ساعت هوشمند خوش تراش ولی محدود

بسیاری ساعت هوشمند Watch 3 هواوی را معادل اپل واچ برای اندرویدی ها می دانند؛ ساعتی که ویژگی های قابل قبولی در خود دارد و از برترین متریال برای ساخت آن استفاده شده است. با این وجود، آیا هواوی توانسته محصولی بسازد که شایسته تحسین همگان باشد؟ این ساعت هوشمند به جی پی اس داخلی و سنسور سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون مجهز شده، 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و به لطف یک باتری 450 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی می تواند به مدت سه روز با شما همراهی کند. هر چند همه این امکانات با قیمت نسبتا بالایی به شما ارائه می شوند.

یک عکاس نجومی ویدیویی دیدنی از گذر تلسکوپ جیمز وب در آسمان شب ثبت کرد

یک عکاس نجومی آماتور که برای ثبت تصویری از یک سحابی آماده شده بود، پیروز شد تلسکوپ فضایی جیمز وب را هم در حالی که فضا را به سوی نقطه لاگرانژی 2 می پیمود، در تصاویر خود ثبت کند. عکاس نجومی آماتور، اتان گون (Ethan Gone) به تازگی برای عکاسی از یک سحابی بیرون رفته بود اما در نهایت حاصل کار او یک ویدیوی تماشایی تایم لپس از تلسکوپ فضایی تازه پرتاب شده جیمز وب شد؛ در حالی که فضا را با سرعت می پیمود و در آسمان شب رخ نمایی می کرد.

برترین محصولاتی که در نمایشگاه CES 2022 معرفی گردید

نمایشگاه CES 2022 قرار بود به طور کاملا حضوری برگزار گردد. اما به علت افزایش آمار مبتلایان به کووید 19، بعضی شرکت ها از حضور انصراف دادند و بعضی دیگر اعلام کردند که به صورت مجازی حضور پیدا می نمایند و در نهایت این نمایشگاه هم یک روز زودتر به کار خود خاتمه داد. اما در این میان، محصولات مجذوب کنندهی در این نمایشگاه معرفی گردیدند. طی دو سال گذشته CES به حدی از رمق افتاده بود که بعضی می گفتند اصلا چرا چنین رویدادی برگزار می گردد. اما در هر صورت نمی توانیم مجذوب کننده بودن نمایشگاه CES 2022 را کتمان کنیم و امیدواریم این فرایند در سال آینده هم ادامه پیدا کند.

اولین گوشی 2022 سامسونگ هفته آینده رونمایی می گردد

سامسونگ گوشی هوشمند مالی گلکسی A03 را چند ماه پیش بدون صحبت در خصوص قیمت و زمان عرضه آن به طور رسمی معرفی کرد. اما به تازگی، این شرکت تأیید نموده که قرار است گلکسی A03 در تاریخ 10 ژانویه (20 دی ماه) در ویتنام با قیمت اولیه کمتر از 150 دلار در اختیار کاربران قرار دهد. گلکسی A03 در تاریخ 20 دی ماه در کشور ویتنام با قیمت 130 دلار به فروش می رسد. این قیمت برای مدل با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. گلکسی A03 با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، با قیمت 152 دلاری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

فناوری شگفت انگیز BMW برای تغییر رنگ خودرو را ببینید

در نمایشگاه CES 2022 شرکت بی ام و از فناوری نوی رونمایی نموده که امکان تغییر رنگ سراسری خودرو را تنها با فشردن یک دکمه ممکن می نماید. تغییر رنگ بیرونی خودرو با فشار دادن یک دکمه به نظر علمی-تخیلی است اما فناوری دستیابی به این هدف بیش از یک دهه در حال توسعه است. خودروهایی با این ویژگی هنوز به فراوری انبوه نرسیده اند اما خودروی مفهومی نو آی ایکس فلو (iX Flow) کمپانی بی ام و (BMW) نشان می دهد که دست کم یک خودروساز در کوشش است تا آن را به نتیجه برساند.

کهکشان راه شیری شاید با چیزی که همواره دیده اید تفاوت داشته باشد

دانشمندان با شناسایی ناهمواری بازوهای بیرونی راه شیری، به یافته های تازه ای درباره کهکشان ما دست یافته اند که می تواند تصور همیشگی از شکل آن را دستخوش تغییری گسترده کند. شاید لازم باشد تا فرضیات خود را درباره اینکه کهکشان راه شیری (Milky Way Galaxy) از بیرون چگونه به نظر می رسد، تغییر دهیم. در حالی که تصویر عمومی در نظر گرفته شده برای کهکشان راه شیری یک مارپیچ میله ای با بازوهای بلند و متناسب است، چالش مهم این است که ما این برداشت را از داده های جمع آوری شده از داخل کهکشان انجام داده ایم که دید ناقصی از بخش بیرونی آن ارائه می دهد.

انتشار اندروید 12 برای گوشی های میان رده سامسونگ شروع شد

این طور که به نظر می رسد سامسونگ تصمیم گرفته فرایند انتشار آپدیت اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 را برای گوشی های میان رده خود شروع کند. در حالی که تقریبا می توان گفت تمام گوشی های پرچم دار سامسونگ آپدیت اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 را دریافت نموده اند، خبری منتشر شد مبنی براینکه شرکت کره ای فرآیند انتشار این آپدیت را برای گوشی های میان رده خود هم شروع نموده است و اولین گوشی غیرپرچم داری که این آپدیت را دریافت می نماید هم گلکسی A72 خواهد بود. این در حالی است که در حالت عادی باید در ماه فوریه شاهد انتشار این آپدیت برای گوشی یادشده می بودیم.

از لمس خورشید تا دیدار مریخ؛ مهم ترین رویدادهای فضایی 2021

2021 از انجام سفرهای توریستی فضایی گرفته تا ورود به قلمروی خورشید، سالی فوق العاده برای اکتشافات فضایی بود. به لطف مجموعه ای از ماموریت های فضایی و ابزارهای پیشرفته، اخترشناسان به مرزهای نوی قدم نهاده اند که پیش از این سابقه نداشته است. در این سال طی کمتر از یک ماه 3 کاوشگر به مدار مریخ رسید یا روی آن فرود آمد. بعلاوه برای اولین بار شاهد پرواز یک هلیکوپتر روی مریخ بودیم که دستاوردی فوق العاده به شمار می رود. در این مقاله نگاهی به مهمترین رویدادهای فضایی در سال 2021 خواهیم داشت.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی وبلاگ شکوفه مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از پیشرفت جیمز وب تا برگزیدگان CES 2022؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پیشرفت جیمز وب تا برگزیدگان CES 2022؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید