آنالیز شرایط صنعت گردشگری چند کشور مطرح جهان در ایام کرونایی

به گزارش وبلاگ شکوفه، ایسنا/ این خبر پیرامون آنالیز شرایط صنعت گردشگری چند کشور مطرح جهان در ایام کرونایی برای شما نگارش شد.

آنالیز شرایط صنعت گردشگری چند کشور مطرح جهان در ایام کرونایی

بیماری همه گیر کووید -19 تاثیرات اجتماعی و مالی گسترده ای داشته و باعث شده تا کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه آسیب های بسیاری را تجربه نمایند و در این میان، بعضی از گروه ها بیشترین آسیب را دیده اند بنابراین شروع دوباره توریستی در شروع بهبود و رشد موثر خواهد بود و البته لازم است که همه از مزایای آن بهره مند شوند. محققان با پاسخ به این سوال که صنعت توریستی کشورهای مختلف چگونه تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا نهاده شدند و چه موقع بهبود خواهند یافت، موارد مختلفی را آنالیز کردند که به اسم نمونه توریستی بعضی از کشورها در ایام کرونایی در ذیل ارائه شده است.

توریستی چین

صنعت مسافرت و توریستی چین از دهه 1980، پس از شروع دوران اصلاحات و گشایش دولت به محرک اصلی اقتصاد داخلی این کشور تبدیل شده است. توریستی این کشور را به یکی از پرجنب و جوش ترین بازارهای مسافرتی در جهان تبدیل نموده است. با این حال، این صنعت بعلت قرنطینه، محدودیت های سفر و ترس مسافران از ابتلا به بیماری کووید -19، یکی از سخت ترین آسیب های همه گیری ویروس کرونا را متحمل شده است.

در سال 2016 بیش از 6 میلیارد توریست به کشور چین سفر نموده اند و این صنعت حدود 11 درصد به کل فراوری ناخالص داخلی چین یاری نموده است. توریستی در کشور چین به اسم یک کارفرمای بزرگ است و 10 درصد از جمعیت شاغل چین را تشکیل می دهد. این بخش 28.25 میلیون نفر به طور مستقیم و 79.97 میلیون نفر بطور غیر مستقیم را بکار گرفته است.

اداره ملی توریستی چین برای ارزیابی توریستی در این کشور کیفیت همه جاذبه های توریستی آن از جمله ایمنی، تمیزی، بهداشت، خرید و حمل و نقل را مورد آنالیز نهاده شده است. البته تعداد بازدیدنمایندگان از یک جاذبه هم بر رتبه آن تاثیر دارند، باسم مثال یک جاذبه با رتبه برتر، معمولا سالانه بیش از 600 هزار بازدیدنماینده دارد که 50 هزار نفر مرتبط با خارج از کشور هستند. ساکنان شهرها بعلت شیوع بیماری همه گیر و محدودیت از سفرهای کوتاه ازجمله قدم زدن و پیاده روی در شهر که به آنان امکان می دهد بدون طی مسافت طولانی از طبیعت لذت ببرند استقبال می نمایند. فعالیت های محدود در فضای باز و گذراندن زمان بیشتر در داخل خانه هم عامل رونق تورهای مجازی شد تا توریستان به صورت مجازی از نقاط دیدنی بازدید نمایند.

بیشتر بخوانیدبرترین جاذبه های توریستی چین | در سفر به چین به کجاها برویم؟

صنعت توریستی چین در سال 2020 با شیوع بیماری کووید- 19 با آسیب های بسیاری روبرو شد. بسیاری از موارد مرتبط با توریستی به حالت تعلیق عایدیند و به گفته وزارت فرهنگ و توریستی، آمار توریستان از 4.98 میلیون در سه ماهه اول در اوج همه گیری به 7.79 میلیون در سه ماهه دوم و 19.71 میلیون در سه ماهه سوم افزایش یافته است بعلاوه، در نیمه اول سال 2021، تعداد سفرهای داخلی 40 درصد کاهش داشت و به 1.871 میلیارد دلار رسید و کل هزینه های توریستی داخلی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 حدود 40 درصد کاهش یافت و 1.63 تریلیون یوان شد.

در سال 2019، صنعت مسافرت و توریستی چین 10.94 تریلیون یوان به فراوری ناخالص داخلی این کشور یاری کرد اما این بخش با شیوع ویروس همه گیر کرونا آسیب های زیادی متحمل شد و بیشترین شیوع بیماری مرتبط با سویه دلتا بود که منجر به آسیب های بسیاری به این بخش شد. توسعه سویه دلتا منجر به بروز خسارات بسیاری در توریستی شد، بعضی از دولتهای استانی تنها منطقه ها میانه و پرخطر را معین کردند، در حالی که بعضی دیگر از مردم خواستند از سفرهای بین استانی خودداری نمایند.

چین سرانجام فقر شدید را اعلام نموده است؛ در سال 2019، توریستی باسم نجات از فقر شدید شناخته شد. اکنون دولت منطقه ها فقیرنشین روستایی را آنالیز می نماید تا اطمینان حاصل گردد که مردم دوباره در سختی قرار نخواهند گرفت. یکی از راه های انجام این کار، توریستی است که در بسیاری از منطقه ها روستایی سراسر کشور چین به یک تجارت رایج تبدیل شده است. شهر قدیمی کیکو در حومه شهر لیولیانگ در استان شانسی در شمال چین در بین توریستان برجسته شد.

در سالهای اخیر، مقامات محلی شروع به تشویق روستاییان برای ارائه خدمات به توریستان، ایجاد زیرساخت های حمل ونقل و بهبود امکانات زندگی نموده اند و اکنون شهر با رونق توریستان دوباره رونق می گیرد. توریستی تغییرات بزرگی به ارمغان آورده است. بسیاری از زنان سالمند در بعضی از منطقه ها باسم راهنمایان تورهای توریستی هستند و از این طریق عایدی کسب می نمایند. متاسفانه تعداد توریستان به علت شیوع بیماری همه گیر کاهش یافته است اما مقامات می گویند در صورت کاهش موارد ابتلا پیش بینی می نمایند که سالانه تعداد توریستان در شهر و منطقه ها اطراف آن تا سال 2026 به 3میلیون نفر برسد.

توریستی ترکیه

در آخرین بروز رسانی توریستی ماه آگوست و براساس آنالیز شرایط صنعت توریستی چند کشور مطرح جهان در ایام کرونایی، ترکیه اظهار داشت که ورود توریستان به این کشور آزاد است البته انجام واکسیناسیون و کاهش محدودیت به اسم نوترین رویکرد کشور ترکیه برای رسیدگی به موضوع بیماری کروناست. ترکیه تصمیم گرفته است تا رویکرد خود برای روبرو با بیماری کووید- 19 را تغییر دهد. دولت اعلام نموده است که آنها حداقل تا ماه اکتبر محدودیت های بیشتری را اعمال نخواهند کرد، بلکه بخش خصوصی را تشویق به پیوستن به برنامه های واکسیناسیون خواهند کرد. هدف وزارت بهداشت افزایش آگاهی در بین افراد و ایمن سازی 70 درصد از مردم این کشور تا ماه سپتامبر است.

بیشتر بخوانیدسفر به ترکیه | برترین مقصد توریستی ترکیه

ترکیه در کوشش برای مهار افزایش بسیار سریع عفونت های نو، تغییراتی در الزامات ورود خود ایجاد نموده است. به گفته فاهرتین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، 95 درصد از بیماران بستری در بیمارستان واکسینه نشده اند. در این کشور، ورود توریستان بعضی از کشورها ممنوع شده است و این افراد باید تست کرونا منفی و قرنطینه 14 روزه را بگذرانند و مسافران انگلستان، ایران، مصر و سنگاپور باید نتیجه آزمایش منفی PCR را که در 72 ساعت گذشته قبل از ورود گرفته شده ارائه دهند. به بازدیدنمایندگان کاملا واکسینه شده از کشورهای دیگر اجازه ورود بدون آزمایش یا شرایط قرنطینه داده می گردد.

ترکیه به اسم ششمین مقصد محبوب جهان در سال 2019، در مقایسه با سایر کشورها بود، در آن سال میزبان بیش از 52 میلیون بازدیدنماینده ازجمله حدود 7 میلیون ترک ساکن خارج از کشور شد، ترکیه در سال 2019 نزدیک به 35 میلیارد دلار عایدی توریستی کسب کرد و سال گذشته به علت محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر، تعداد توریستان خارجی 69 درصد کاهش یافت و به حدود 16 میلیون نفر رسید و عایدی توریستی هم به 12 میلیارد دلار کاهش یافت.

عایدی توریستی ترکیه در سه ماهه نخست امسال 2.4 میلیارد دلار و در سه ماهه دوم 3 میلیارد دلار بوده است. ورود توریستان خارجی با ورود توریستان از روسیه، آلمان و کشورهای عربی نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است اما همچنان در سطح سال 2019 به جای مانده است. امید بازیابی توریستی ترکیه در تابستان در پی تلفات ناشی از همه گیری کووید -19 در میان آتش سوزی های بی سابقه در استان های جنوبی و جنوب غربی از بین رفت. هنوز برای ارزیابی تاثیر این آتش سوزی ها بر بخش توریستی زود است اما عواقب آن بزودی احساس می گردد.

توریستی دبی

دبی که زمانی بیابان بود، اکنون منطقه ای مدرن و مورد علاقه توریستان است. امروزه این شهر میزبان توریستان برای بازدید بعضی از دیدنی ترین ساختمان ها و آسمان خراش هاست. در این منطقه از همه نوع مسافر (مجرد، زوج نو، خانوادگی و موارد دیگر) استقبال می گردد. طی دهه گذشته، دبی بطور مرتب در لیست 10 شهر پربازدید جهان نهاده شد. کل بازدیدنمایندگان بین المللی در سال 2020، 5.51 میلیون نفر و مجموع بازدیدنمایندگان بین المللی در طول ژانویه تا مه 2021 به اندازه 2.06 میلیون نفر بود. تعداد کل هتل ها برای اقامت 715، اتاق های موجود در دبی 128 هزار 545 و میانگین نرخ روزانه اتاق ها در دبی 397 درهم است. با وجود بیماری همه گیر و محدودیت های سفر در سال 2020، دبی بیش از 5.5 میلیون توریست را به خود جذب کرد. علاوه بر جاذبه های توریستی مشهور، دبی هتل های مجهز برای پذیرش توریستان را دارد.

بیشتر بخوانیدسفر به دبی | زیباترین جاذبه های توریستی دبیمقرون به صرفه ترین هتل های دبی را بشناسیم

اداره بهداشت دبی (DHA) از ساکنان و بازدیدنمایندگانی که با بیماران کرونایی تماس داشته اند و علامتی ندارند، خواست تا 10 روز قرنطینه خانگی داشته باشند. تماس نزدیک به افرادی گفته می گردد که بیش از 15 دقیقه در فاصله 2 متری یک مورد فعال تایید شده قرار داشته باشند و در صورت بروز علائم در دوران خانه نشینی باید از آزمایش کووید- 19 برای معین شرایط سلامتی انجام دهند.

در اوایل امسال، امارات متحده عربی ورود بعضی از کشورها به امارات و بعلاوه پروازها را ممنوع نمود. مسافرانی از پاکستان، هند، ویتنام، بنگلادش و دیگر کشورها ماه ها در بلاتکلیفی تغییر قوانین و تشدید محدودیت ها نهاده شدند. از جولای و آگوست، اقدامات تدریجی برای برطرف محدودیت ها صورت گرفته است. در حال حاضر ورود مسافران از کشورهای بنگلادش، نیجریه، ویتنام، زامبیا و اندونزی به مقصد دبی امکان پذیر نیست زیرا آزمایش سریع پی سی آر در فرودگاه ارائه نمی گردد.

پنج شهر پربازدید جهان براساس تعداد بازدیدنمایندگان شامل بانکوک 22.78 میلیون، پاریس 19.10 میلیون، لندن 19.09 میلیون، دبی 15.93 میلیون و سنگاپور 14.67 میلیون است. به گزارش Travel Medium، دبی چهارمین شهر پربازدید جهان پس از بانکوک، پاریس و لندن است. بانکوک در رتبه اول این لیست نهاده شده است و تعداد بازدیدنمایندگان آن بیش از 22 میلیون نفر است. پاریس، دومین شهر پربازدید در جهان با ساختمان های کلاسیک خود، پل های طاقدار و بلوارهای زیبا بازدیدنمایندگان را به خود جذب می نماید؛ این شهر بطور میانه 19.10 میلیون بازدیدنماینده دارد. لندن که بعلت معماری گوتیک معروفیت دارد، سومین شهر پربازدید در جهان است؛ این شهر بیش از 19 میلیون توریست را به خود جذب می نماید.

دبی رتبه چهارم در این لیست را با حدود 16 میلیون بازدیدنماینده بین المللی دارد و بعلت ساختمان های مرتفع، مراکز خرید بزرگ و سفرهای بیابانی محبوب است. سنگاپور با حدود 15 میلیون بازدیدنماینده در رتبه پنجم این لیست نهاده شده است. این شهر سرسبز و ابتکاری با مراکز فروش منحصر بفرد، بازارهای خیابانی و رستوران های خوب، مکانی توریستی است. دبی انتظار دارد تا در نمایشگاه اکسپو پذیرای یک میلیون بازدیدنماینده باشد، البته همه افراد باید نتیجه منفی آزمایش کووید- 19 ارائه دهند و با توجه به کشوری که از آن آمده اند احتیاج به انجام آزمایش مجدد هم ارائه می گردد.

منبع: همگردی

به "آنالیز شرایط صنعت گردشگری چند کشور مطرح جهان در ایام کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط صنعت گردشگری چند کشور مطرح جهان در ایام کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید