باشکوه ترین صخره های دنیا در کدام منطقه ها هستند؟

به گزارش وبلاگ شکوفه، باشکوه ترین صخره های دنیا

صخره ها همیشه نمادی از استواری و تقابل در طبیعت بوده اند و تماشای این شگفتی های خلقت همیشه حس عجیبی را در انسان پدید آورده است. حس سرشار از لذت بردن از این شگفتی طبیعت و در عین حال ترس از ایستادن بر فراز آن. در میان هزاران صخره ای که در سراسر دنیا وجود دارند. باشکوه ترین صخره های دنیا به خاطر شیب تند، ارتفاع، نوع سنگ ها و محیطی که در آن قرار گرفته اند متفاوت هستند. البته انتخاب چنین فهرستی ممکن است از نظر هر فرد متفاوت باشد. برای آشنایی با فهرست انتخابی خبرنگاران در ادامه با ما همراه باشید.

باشکوه ترین صخره های دنیا در کدام منطقه ها هستند؟

صخره های موهر در ایرلند | The Cliffs of Moher, Ireland

سواحل غرب وحشی ایرلند زیباترین منظره رادر کنار سواحل دریای آتلانتیک دارند و در میان دیدنی های آن صخره های موهر در شهر کلر از پر ابهت ترین آن ها هستند. در بالای برج اوبرایان بروید، یک منظره مجذوب نماینده قرن هجدهمی، جایی که در روز روشن شما می توانید از منظره های پانورامای منطقه ها اطراف آن لذت ببرید از جمله این زیبایی ها می توان به: خلیج زیبای گالوی، کوه های Maumturk کانمارا و شبه جزیره زیبای Dingle اشاره نمود. ارتفاع مورد از باشکوه ترین صخره های جهان از سطح اقیانوس اطلس در هاگز هد 120 متر است که در شمال برج اوبراین در فاصله 87 کیلومتری از هاگز هد به حدبیشتر 214 متر می رسد. هر سال بیش از 1 میلیون جهانگرد برای تماشای این منظره به این مکان سفر می نمایند و سال 2006 پر بازدیدترین منطقه جهانگردی جهان شد.

نام صخره های موهر به خاطر دژی بسیار قدیمی که تا سال 1780 میلادی در این منطقه قرار داست این گونه نامیده می گردد. برج اوبرایان در نزدیکی آن ساخته شد. موهر در زبان ایرلندی به معنی ویرانه است در واقع آن ها این محل را صخره های ویرانه می نامند. فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه در صخره های موهر فیلم برداری شده است.

کوه های ترانگو در پاکستان | Trango Towers, Pakistan

در شمالی ترین سرزمین های کشور پاکستان کوه های ترانگوقرار گرفته اند. آن ها رشته ای از کوه های سنگی بر فراز یخچال های طبیعی Baltaro در ناحیه گلگت بلتستان هستند. این کوه ها یکی از سخت ترین موارد برای صعود های عمودی فصلی هستند. هر ساله کوهنوردان و صخره نوردان زیادی از سراسر جهان برای صعود به این منطقه سفر می نمایند. این کوه ها زیرمجموعه ای از رشته کوه قراقوم هستند. ارتفاع بلندترین نقطه این صخره ها 6286 متر می باشد. نوع سنگ این کوه ها سنگ خارا می باشد. کوه های ترانگو بلند ترین صخره های جهان هستند. کسانی که توانایی و شهامت صعود به باشکوه ترین صخره های جهان را داشته باشند و سختی های راه را بخرند پاداشای به وسعت یک منظره باشکوه را دریافت خواهند کرد.

تورس دل پاین | Torres del Paine

کوه های تورس دل پاین سه قله گرانیتی مرتفع هستند که نام یکی از زیباترین پارک های ملی کشور شیلی را یدک می کشند و با یکدیگر یکی از زیباترین منظرههای آمریکای جنوبی و ناحیه Patagonia را شکل می دهند. ارتفاع آن ها بین 2260متر تا 2500 متر بالاتر از یخچال های کریستالی و شفاف تغییر می نماید. معنی نام Torres del Paine یک کلمه اسپانیایی است که به معنی برج است.

پریکستولن در نروژ | Preikestolen, Norway

این مورد از باشکوه ترین صخره های جهان در جنوب غربی کشور نروژ قرار گرفته است. پریکستولن سال ها پیش و در عصر یخبندان شکل گرفت. در این دوران آب یخچال های طبیعی در میان شکاف های کوهستان یخ زد و موجب شکسته شدهن صخره ها شد و بعد ها با جریان یخچال ها جا به جا شدند. ارتفاع دره 604 متر است.

ال کاپیتان در آمریکا | El Capitan, California

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگرانی که قصد صخره نوردی و کوهنوردی را دارند این کوه ها می باشند. صخره های مرتفع ال کاپیتان در پارک ملی یوسیمیتی واقع در استان کالیفرنیا است. این محل در سمت شمال دره یوسیمیتی واقع شده است. ارتفاع سطح دیواره در حدود 900 متر بوده و دیواره یکپارچه از سنگ خارا تشکیل شده است که از این نظر برای سنگ نوردی نیز مناسب می باشد. علت چنین نام گذاری ترجمه آزادی از کلمه صخره در زبات سرخپوستان محلی است. ال کاپیتان دارای دو سمت متفاوت برای سنگ نوردی است. سمت جنوب غربی و سمت جنوب شرقی. در میان این دو یک دماغه بزرگ قرار گرفته است که بر روی آن مشهور ترین راستا صعود دیواره پیاده شده است.

صخره های بوندا در استرالیا | Bunda Cliffs, Australia

صخره های بوندا در حدود 125 مایل در امتداد بزرگراه استرالیا کشیده می شوند، مجموعه ای از صخره های درخشان دریایی هستند که تقریبا نزدیک به 400 فوت ارتفاع دارند که نشانگر این است که سنگ آهک وسیعی از خشکی دلف Nullarbor به اقیانوس می رسد. مرتفع و وحشی، صخره های بوندا از طولانی ترین طول نواحی بی نظیر صخره و نقطه تماشای نهنگ در بین ماه های ژوئن و اکتبر هستند.

آمفی تئاتر در آفریقای جنوبی | The Amphitheatre, South Africa

آمفی تئاتر یک دیوار سنگی با ارتفاعی نزدیک به 1220 متر است که بیش از 5 کیلومتر طول دارد، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در کشور است و یکی از باشکوه ترین صخره های جهان است که در پارک ملی سلطنتی ناتال واقع شده است. این کوه های بسیار زیبا و دیدنی یکی از راستاهای کوه نوردی و صخره نوردی هستند به قله های Mount-Aux-Sources هستند که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار گرفته است. یک راستا طبیعت گردی دیگر نیز در مین این کوه ها قرار گرفته است که به وسیله آن کوهنوردان می توانند به آبشار توگلا (Tugela) دومین آبشار مرتفع جهان دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن این آبشار بلندترین آبشار در نواحی آفریقا نیز می باشد.

نقطه انتهایی دره جای است که بیشتر عکس های این کوه در آن گرفته شده و فاصله آن تا مرتفع ترین نقطه از کوه های آمفی تئاتر 1830 متر است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "باشکوه ترین صخره های دنیا در کدام منطقه ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشکوه ترین صخره های دنیا در کدام منطقه ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید