راهنمای سفر به والنسیا در اسپانیا

به گزارش وبلاگ شکوفه، راهنمای مسافرتی به والنسیا | Travel Guide To Valencia

والنسیا شهری شگفت انگیز در اسپانیا است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران دنیا را به سمت خود جذب می نماید. علت آن وجود جشنواره ها متنوع نظیر جشنواره گوجه فرنگی که آخرین چهارشنبه هر سال برگزار می گردد و بعلاوه جاذبه های گردشگری گوناگونی است که در آن وجود دارد. بعلاوه علاوه بر تمامی این موارد تقریبا نام این شهر به علت تیم فوتبالی که دارد در تمام دنیا آشنا است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به والنسیا خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اسپانیا همراهی کنید.

راهنمای سفر به والنسیا در اسپانیا

موقعیت جغرافیایی والنسیا

شهر والنسیا از لحاظ جغرافیایی در کنار رود توریا، در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری و بخش غربی دریای مدیترانه و در مقابل خلیج والنسیا واقع شده است و در جنوب این شهر یعنی خلیج والنسیا که بخش اولیه سواحل جزیره قناری شروع می شوند. مساحت این شهر کشور در اسپانیا حدود 134 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2010 صورت گرفت حدود 780 هزار نفر در آن زندگی می نموده اند که این عدد تا کنون حتما تغییر نموده است.

اطلاعات ضروری شهر والنسیا

واحد پول: یورو

زبان رسمی: اسپانیایی

ولتاژ برق: 230 ولت

اختلاف زمان اسپانیا با تهران: کشور اسپانیا 1 ساعت از ایران جلوتر است.

پیش شماره: +34

شماره های ضروری:

آمبولانس، پلیس و آتش نشانی: 112

فرودگاه: فرودگاه والنسیا

هزینه اقامت در شهر والنسیا

زمانی که به والنسیا سفر کردید بابت اقامت دستتان حسابی باز است چرا که هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که تنها باید بودجه ای که بابت اقامت در این شهر اسپانیایی در نظر گرفته اید را معین کنید و یکی از هتل های این شهر را انتخاب کنید. به طور مثال هاستل ها در این شهر از شبی 10 یورو و هتل ها از شبی 35 یورو شروع می شوند. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی وبلاگ شکوفه در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به والنسیا به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر والنسیا

  • هتل و چشمه آب گرم آرِناس | Hotel Las Arenas Balneario Resort

هتل 5 ستاره پیشنهادی در شهر والنسیا که در آن چشمه آب گرم هم وجود دارد آرناس است. این هتل برای تمام سلیقه ها شرایط مختلفی را در نظر گرفته و از امکانات آن را شامل، استخر باشگاه، رستوران ها مجلل و … می باشد که همگی سبب می شوند بتوانید اقامت خوبی را در این شهر داشته باشید.

شماره تلفن: 0034963120600

وب سایت: hotelvalencialasarenas.com

آدرس: Carrer dEugènia Viñes، 24، 46011 València، Valencia، Spain

  • هتل کاخ ملکه ویکتوریا | Hotel One Shot Palacio Reina Victoria

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به والنسیا، کاخ ملکه ویکتوریا است. این هتل اقامتگاه بسیار مناسبی است برای کسانی که می خواهند اقامت کوتاه در این شهر داشته باشند. از جمله امکاناتی که این هتل دارد شامل اینترنت، رستوران، اتاق های بسیار تمیز و مرتب می شوند. این هتل به طور 24 ساعته پذیرش دارد و کارمندان آن به چند زبان مسلط هستند که این موضوع شرایط را برای اقامتتان راحتتر می کند.

شماره تلفن: 0034963513984

وب سایت: hoteloneshotpalacioreinavictoria04.com

آدرس: Carrer de les Barques، 4، 46002 València، Valencia، Spain

  • هتل سورویا سنترو | Hotel Sorolla Centro

هتل جمع و جور دیگری که در این شهر وجود دارد و در توریستی ترین نقطه والنسیا است هتل سورویا سنتر است. در این هتل صبحانه رایگان بوده و از جمله امکانات آن شامل، رستوران با انواع غذاهای اسپانیایی و بین المللی و بعلاوه پارکینگ و اینترنت در اختیار مسافران قرار می گیرد.

شماره تلفن: 0034963523392

وب سایت: hotelsorollacentro.com

آدرس: Carrer del Convent de Santa Clara، 5، 46002 València، Valencia، Spain

هزینه خورد و خوراک در شهر والنسیا

حیف است که به شهر والنسیا بروید و غذاهای سنتی آن را نخورید، این شهر در کنار جشن ها و فستیوال هایی که دارد انواع غذاهای خوشمزه و دسرهای فوق العاده را طبخ می نمایند. حتما غذاهای خیابانی این شهر را امتحان کنید هم حجم آنها زیاد است و هم این که می توانید در هزینه های مربوط به خورد و خوراکتان تاثیر چشم گیری را داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به والنسیا به رستوران های بی نظیری که دراین شهر اسپانیایی و بعلاوه هزینه های مربوط به غذا بر اساس آمار سایت رسمی Numbeo می پردازیم.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 35 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر والنسیا به نسبت ارزان تر است و مبلغ 7 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.12 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.53 یورو بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر والنسیا

  • رستوران ایتالیایی به خانه بیا | Come in Casa

در طول سفر هیچ چیز به میزان یک محیط دلنشین و صمیمی نمی تواند حال مسافر را خوب کند، بنابراین رستوران ایتالیایی به خانه بیا می تواند همان چیزی که باشد که انتظارش را دارید. در این رستوران همونطور که نامش هم پیداست می توانید انواع غذاهای ایتالیایی نظیر پیتزا، پاستا و … را میل کنید.

آدرس: Carrer de Salamanca، 5، 46005 València، Valencia، Spain

  • رستوران دریایی صدف | Ostrarium Bar

رستوران پرطرفدار دیگری که در این شهر وجود دارد و می توانید در آن انواع غذاهای دریایی را میل کنید رستوران دریایی صدف است. این رستوران غذاهای بسیار معروفی دارد و برای کسانی اولین بار است به آن می فرایند بسیار هیجان است.

آدرس: Vía Calles Desconocidas، 4، 46013 Valencia، Spain

  • رستوران بوچونچینو | Il Bocconcino

یک فست فودی ارزان قیمت هم در این شهر وجود دارد که می توانید در آن خوشمزه ترین پیتزاهای والنسیایی را در آن میل کنید قطعا رستوران بوچونچینو است. در این رستوران حتما دسرهای آن را هم تست کنید مخصوصا پاناکوتای.

آدرس: Carrer del Rei en Jaume، 12، 46001 València، Valencia، Spain

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

سیستم حمل و نقل در کشور اسپانیا شامل اتوبوس، مترو، قطار و تاکسی می شود. برترین گزینه برای جا به جایی در نقاط مختلف این کشور استفاده از اتوبوس ها و قطارها هستند که قیمت ارزان ای را هم دارا هستند.

هزینه بلیط تک سفره 1.40 یورو

هزینه بلیط ماهانه 43 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.05 یورو به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 20 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.20 یورو

اگر می خواهید مدت زیادی در اسپانیا بمانید پیشنهاد ما این است که یک اتومبیل اجاره کنید، برای اینکار می توانید از شرکت اجاره اتومبیل های شخصی Auto Europ یاری بگیرید و با قیمت مناسب یک ماشین خوب در سفرتان سوار شوید. برای ودیعه باید پاسپورت و یک کارت اعتباری بیعانه بگذارید.

جاذبه های گردشگری در والنسیا

  • میدان آیونتامیِنتو (میدان اصلی شهر) | Plaza ayuntamiento

یکی از از اصلی ترین میدان های شهر اسپانیایی والنسیا میدان آیونتامینتو است. در وسط این میدان مجسمه قهرمان والنسیایی ها به نان فرانسسک د ویناتئا وجود دارد و بیشتر فستیوال های این شهر در این میدان برگزار می شود. موسسه های مهمی هم مثل اداره پست مرکزی، موسسه سینماتوگرافیک و تئاتر ریالتو هم در این میدان واقع شده اند.

آدرس: Plaça de lAjuntament، 1، 46002 València، Valencia، Spain

  • بنای تاریخی مرکز تبادل ابریشم | La Lonja de la Seda

در این بنای تاریخی همه چیز برای تجارت در آن موقع فراهم بوده است. همانطور که معین است این ساختمان محل تبادل و تجارت ابریشم بوده است. در ابتدای ورود به باغ پرتغال روبرو می شوید که جلوه بی نظیری به نمای ساختمان داده است.

آدرس: La Lonja de la Seda، 46001 Valencia، Spain

  • پارک رودخانه قدیمی توریا | Antiguo Cauce del Rio Turia

بزرگترین باغ شهری اسپانیا انقدر سرسبز و زیباست که ممکنه باعث بشه یادتون بره قراره به جاهای دیگه هم سر بزنین. این باغ، قبلا بستر رودخونه ای به همین نام بوده و در حال حاضر علاوه بر زیبایی طبیعی که داره، آب نماهای زیبا، زمین های ورزشی و صفحه های شطرنج بزرگی هم برای آن در نظر گرفته شده است که آن را به یکی از پر رفت و آمدترین منطقه ها والنسیا تبدیل نموده است.

آدرس: Passeig de la Petxina، 5، 46008 València، Valencia، Spain

  • آکواریوم بزرگ اقیانوس شناسی | Oceanografic

می تواند تجربه قدم زدن در اعماق اقیانوس را در آکواریم بزرگ اقیانوس شناسی شهر والنسیا تجربه کنید و حیواناتی نظیر دلفین، کوسه و انواع ماهی های گوناگون را مشاهده کنید. کمی بلیط ورودی به این آکواریوم گران است اما به یکبار رفتن به آن می ارزد.

آدرس: Camino Moreras، 3، 46024 València، Valencia، Spain

  • کلیسای جام مقدس | Chapel of the Holy Grail

اگه به داستان های مذهبی علاقه دارید، به کلیسای جام مقدس در والنسیا بروید. اگر هم علاقه ندارید باز بروید چون معماری بی نظیر حتما شما را به وجد خواهد آورد. اما این کلیسا از این حیث برای گردشگران اهمیت زیادی دارد که گفته می شود، جام مقدسی که مربوط به حضرت عیسی بوده، در این مکان قرار گرفته است و به نمایش گذاشته شده است. همانطور که گفتیم این یک داستان است و هیچ سندی برای آن وجود ندارد.

آدرس: Catedral de Valencia، Plaça de lAlmoina، 46003 Valencia، Spain

  • ساحل مالواروسا | Malvarrosa Beach

حیف است که این همه راه به کشور خارجی و ساحل داشته باشد اما از آن تماشا نکنید. از همین رو ساحل مالواروسا را در راهنمای سفر به والنسیا پیشنهاد می کنیم که حتما تماشا فرمایید. در این ساحل می توانید اقامت داشته باشید و صبح را با صدای امواج دریایی بیدا شوید. بعلاوه در این منطقه رستوران های زیادی هم وجود دارد که می توانید در آنها غذاهای خوشمزه ای هم میل کنید.

آدرس: Carrer dIsabel de Villena، 14، 46011 València، Valencia، Spain

  • شهر هنر و علم والنسیا | City of the Arts and Sciences

شهر هنر و علم در والنسیا یک شهر مدرن در وسط شهر سنتی است. این بنای شگفت انگیزی دارای معماری مدرن است که به علت عظمت و زیبایی که دارد نام شهر هنر و علم را به خود گرفته است، در این جا همه چیز برای گردش و سرگرمی مهیا است.

آدرس: Pont lAssut de lOr، 46013 València، Valencia، Spain

مراکز خرید در والنسیا

  • مرکز خرید نو | Nuevo Centro

آدرس: Av. de Pius XII، 8، 46009 València، Valencia، Spain

  • بازار و گالری شیک | Galeria Comercial CHIC Market

آدرس: Carrer dels Cavallers، 40، 46001 València، Valencia، Spain

  • بازار ال رِستروی والنسیا | El Rastro De Valencia

آدرس: Av. del Cid، 30، 46018 València، Valencia، Spain

بایدها و نبایدهای والنسیا

  • آب لوله کشی در کشور اسپانیا قابل شرب نیست، از فروشگاه های این کشور آب معدنی تهیه کنید.
  • مثل بیشتر شهرهای اسپانیا، در والنسیا هم امکان استفاده از تورهای پیاده گردی رایگان وجود دارد. با استفاده از این تورها می توانید با جاذبه های گردشگری و تاریخچه شهر، بهتر آشنا شوید.
  • برای گشت و گذار در شهرها و اماکن شلوغ، همواره حداقل پول نقد را همراه داشته باشید و سعی کنید اشیاء گران قیمت را در گاوصندوق هتل نگهداری کنید.
  • حتما در سفرتان به اسپانیا کارت هوشمند City Pass را تهیه کنید زیرا استفاده از این کارت های هوشمند، هزینه های بازدید از اماکن تماشای و ورودی آنها را 20 درصد کاهش می دهد
  • سعی کنید یک کتاب از جملات ضروری اسپانیایی همراه خودتان ببرید یاری بسیار زیادی به شما در این کشور می کند. زیرا عداد کمی از مردمان این کشور آن هم تنها در شهرهای ساحلی می توانند انگلیسی صحبت نمایند.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور اسپانیا می توانید راهنمای سفارت اسپانیا را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به والنسیا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به والنسیا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید