برای قیمت گذاری بعضی کالاها، به استانداران تفویض اختیار گردد

به گزارش وبلاگ شکوفه، خبرنگاران/خوزستان دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: در رابطه با قیمت گذاری دستوری نمی توان گفت که این رویه به صورت مطلق بد یا خوب است اما برای فراوری و قیمت گذاری یک سری کالاهای اساسی با توجه به شرایط، موقعیت جغرافیایی و بهره مند بودن هر استان فرق دارد.

برای قیمت گذاری بعضی کالاها، به استانداران تفویض اختیار گردد

ابوالقاسم کوره چینی در گفت وگو با وبلاگ شکوفه در مورد قیمت گذاری دستوری اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری برای بعضی از کالاها می تواند راهکاری کاملا عادلانه و باعث ایجاد وحدت رویه باشد و از هرج و مرج های قیمتی جلوگیری کند اما برای بعضی کالاها که شرایط فراوری آن ها در هر استان فرق دارد مانند مرغ یا مصالح ساختمانی، راهکاری مشکل آفرین خواهد بود.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال برای کالایی مانند نهاده دامی، به علت وجود بندر واردکننده در خوزستان و نزدیکی آن به شهرهای استان، هزینه های حمل و نقل این کالا نسبت به استان های دیگر کمتر است و قیمت تمام شده نهاده دامی در خوزستان، کمتر از دیگر استان ها خواهد بود لذا در موارد این چنینی، قیمت گذاری دستوری نه تنها مشکل گشا نیست بلکه خود باعث بروز مشکل می گردد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: قیمت گذاری دستوری، گاهی اوقات پاسخگو نیست و احتیاج به این است که به بالاترین مقام اجرایی استان ها یعنی استاندار، در رابطه با تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری بعضی کالاها که در استان فراوری می گردد، تفویض اختیار گردد.

کوره چینی گفت: اگر این موضوع عملیاتی گردد، می تواند به عادلانه و واقعی شدن قیمت ها یاری کند.

وی اضافه نمود: در مورد قیمت گذاری همه کالاها نمی توان وابسته به مرکز بود زیرا شرایط فراوری بعضی کالاها با توجه به شرایط هر استان فرق دارد؛ به عنوان مثال قیمت تمام شده فراوری مرغ در استان های شمال کشور با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی و دیگر موارد در مقایسه با استان خوزستان که مصرف برق بیشتری برای ایده آل نگه داشتن دمای هوای مرغداری ها در فصل گرما و نیز تلفات بیشتری در این زمینه دارد، تفاوت دارد به همین علت در این شرایط، قیمت گذاری دستوری ناعادلانه خواهد بود و احتیاج به قیمت گذاری به صورت استانی در این خصوص وجود دارد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: در رابطه با قیمت گذاری دستوری نمی توان گفت که این رویه به صورت مطلق بد یا خوب است اما برای فراوری و قیمت گذاری یک سری کالاهای اساسی با توجه به شرایط، موقعیت جغرافیایی و بهره مند بودن هر استان فرق دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای قیمت گذاری بعضی کالاها، به استانداران تفویض اختیار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای قیمت گذاری بعضی کالاها، به استانداران تفویض اختیار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید