رئیسی: تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل ندارد

به گزارش وبلاگ شکوفه، روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه در گفت وگوی تلفنی بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه و افزایش همکاری در عرصه بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در دنیا تأکید کردند.

رئیسی: تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل ندارد

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه با تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری، به اهمیت تحکیم و تعمیق روابط دو کشور اشاره نمود و گفت: ایران و نیکاراگوئه از ظرفیت های گسترده ای در بخش های سیاسی، مالی و اجتماعی، برخوردارند و مقامات سیاسی و مالی دو کشور می توانند این ظرفیت ها را به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت فعال نمایند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل و آزادیخواه دنیا ندارد، گفت: نظام سلطه نمی تواند اراده خود را بر جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه تحمیل کند، چرا که دو کشور بر آرا و حمایت مردم اتکا دارند و همیشه مقابل زیاده خواهی سلطه گران، ایستادگی نموده اند.

رئیسی اظهار داشت: ملت ایران به رغم موانع و مسائل، پیشرفت خود را متوقف ننموده و نخواهد نمود و اطمینان داریم نیکاراگوئه نیز بر تهدید و تحریم آمریکا غلبه خواهد نمود، چرا که امروز آمریکا در حال افول است و روز به روز ضعیف تر می گردد.

دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز در این تبادل نظر خواهان تقویت و تحکیم روابط بین دو ملت و دو کشور ایران و نیکاراگوئه شد و گفت: اطمینان داریم دو کشور در کنار یکدیگر و دیگر کشور های دنیا که علیه امپریالیسم مبارزه می نمایند، در راستا پیشرفت پیروز خواهند شد.

رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت کشورش در همه عرصه های بین المللی و در حمایت از حق حاکمیت ملت ایران در کنار جمهوری اسلامی ایران است و از حق اساسی ملت ایران در فرایند مذاکرات اخیر در وین حمایت می نماید.

منبع: فرارو

به "رئیسی: تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید