رنو داچیا تا سال 2025 سه مدل جدید عرضه می نماید

به گزارش وبلاگ شکوفه، داچیا که به فراوری خودروهای ارزان قیمت معروف است، همراه با تحول استراتژی رنو برای توسعه حضور در بازار، از ارائه سه مدل خودروی جدید تا سال 2025 اطلاع داد.

رنو داچیا تا سال 2025 سه مدل جدید عرضه می نماید

طی برنامه استراتژیک رنولوشن (Renaulution) که امروز جزئیات آن توسط رو اعلام شد، رنو تغییرات گسترده ای را در چشم انداز خود ترسیم نموده است. برند آلپاین به طور رسمی به خودروهای الکتریکی اختصاص یافته و این شرکت برای خودروهای اسپرت با لوتوس همکاری خواهد نمود. اما برند مالی داچیا (Dacia) هم در این تغییرات درنظر گرفته شده است. این برند رومانیایی متعلق به رنو در سال های آینده با افزودن سه مدل جدید توسعه می یابد که یکی از آن ها یک خودروی هاچ بک است.

خودروی بزرگتر از این سه مدل جدید داچیا، یک شاسی بلند (SUV) است. طرح مفهومی این مدل که با نام بیگستر (Bigster) شناخته می گردد، اگرچه جزئیات زیادی را آشکار نمی کند اما به نظر سخت تر و مقاوم تر از شاسی بلند کوچکتر داستر (Duster) است. هرچند خودروی تولیدی نهایی دقیقا مانند طرح مفهومی نخواهد بود اما طراحی فعلا جذابیت زیادی دارد.

طول این خودرو 4.6 متر خواهد بود که حدود 28 سانتی متر بیشتر از داستر است. این شاسی بلند کامپکت برای جایگزینی پیشرانه های هیبریدی و گاز مایع (LPG) و یا گاز طبیعی فشرده (CNG) است.

داچیای بزرگتر شامل دو مدل تازه خواهد بود که یکی سال آینده وارد بازار می گردد و دیگری در سال 2024 عرضه خواهد شد. گروه رنو میخواهد رابطه قوی تری بین داچیا و لادا ایجاد کند تا هزینه ها را کاهش دهد و تعداد پلتفرم ها را از چهار به یک برساند. علاوه بر این، این شرکت الماس نشان میخواهد هفت سبک بدنه را رها کند و تعداد آن ها را به 11 برساند.

دو برند ترکیبی تا سال 2025 هفت مدل از جمله یک لادا جمع و جور را بلافاصله پس از مدل هاچ بک داچیا عرضه می نمایند. جالب توجه است که رنو همچنین نوید احیای مدل های نمادین را می دهد و میخواهد داچیا را با فضای خنک در فضای باز خواهد بسازد در حالی که لادا خشن و سخت خواهد بود. ستون فقرات هر دو برند با پلتفرم متنوع CMF-B گروه رنو با برنامه ریزی برای پیشرانه های گاز مایع (LPG) و هیبریدی (E-Tech) درنظر گرفته شده است.

از سوی دیگر در تصاویر منتشر شده، به نظر می رسد که داچیا دارای یک لوگوی تازه جدید است، اما جزئیات درباره اینکه آیا واقعا در مدل های آینده استفاده خواهد شد یا نه، فعلا در دسترس نیست. اگر چنین گردد، این برند ارزان قیمت به کیا و جنرال موتورز می پیوندد که به تازگی هویت برند خود را بازسازی نموده اند.

  • طرح مفهومی رنو ال 90 کوپه 2021 منتشر شد

عکس کاور: طرح مفهومی خودروی شاسی بلند کامپکت جدید داچیا که یکی از سه مدل جدید این شرکت تا سال 2025 است.

Credit: Dacia

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "رنو داچیا تا سال 2025 سه مدل جدید عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو داچیا تا سال 2025 سه مدل جدید عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید