ستاری: تجاری سازی ایده های نوآورانه بازار محصولات ورزشی را در داخل و خارج توسعه می دهد

به گزارش وبلاگ شکوفه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی، گفت: یکی از ضرورت های فعلی بخش ورزشی کشور باز کردن فضا برای تجاری سازی ایده ها است.

ستاری: تجاری سازی ایده های نوآورانه بازار محصولات ورزشی را در داخل و خارج توسعه می دهد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ شکوفه به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز ملی نوآوری فناوری ورزشی بازدید کرد و با استارتاپ های فعال این حوزه به گفت و گو نشست.

مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی ایران که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به وسیله پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ایجاد شده است فضایی برای حمایت از تیم های فناور و استارتاپ های ورزشی است و گامی برای توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری ورزشی در کشور به شمار میرود.

این مرکز در زمینه تامین محتوای مورد احتیاج فناوری های ورزشی و فراوری محصولات بر اساس احتیاجهای اعلام شده از سوی نهادهای مرتبط با این حوزه فعالیت می نماید. کاری که به وسیله اعضای هیات علمی این مرکز یا دانشگاه های کشور انجام می گردد.

ضرورت ورود فناوری و نوآوری به بخش ورزش

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این بازدید، گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است و در کوششیم با حمایت از تیم های استارتاپی، نوآوری ها در صنعت ورزش را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: این مرکز فضایی برای ورود نوآوری و فناوری به عرصه ورزشی کشور است. این نوآوری ها می تواند تحول بزرگی در حوزه ورزشی ایجاد کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان نمود: باید کاری کنیم که تجاری سازی این ایده ها شتاب گیرد و بازار داخلی و خارجی آن را ایجاد کنیم تا رقابت ها در این حوزه بیشتر گردد.

این مرکز چه می نماید؟

مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی ایران خدماتی چون حمایت های اقتصادی، یاری به بازاریابی و تجاری سازی ایده ها، خدمات پشتیبانی، خدمات مشاوره ای و کارگاهی، خدمات آموزشی و فضای کار اشتراکی در اختیار 20 تیم استارتاپی ارائه می نماید.

این مرکز در پی تحقق اهدافی چون شناسایی و حمایت از مخترعین، صاحبان ایده و پژوهشگران نوآور و خلاق در حوزه علوم ورزشی، یاری به ارتقاء سطح محصولات و فناوری های ورزشی فراوری داخل کشور، ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده با سرمایه گذاران و کوشش برای اشتغال زایی، یاری به افزایش ثروت در جامعه به وسیله توسعه اقتصاد دانش محور مرتبط با صنعت ورزش، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تحقیقاتی، فراوریی و خدماتی حوزه ورزش و سلامت، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و مبه وسیله فناوری و حمایت از شرکت ها و موسسات تحقیقاتی و حمایت از تیم های تحقیقاتی نوآور و خلاق در حوزه علوم ورزشی از جمله اهداف این مرکز است.

محصولات فراوری شده

سامانه بامربی، پرچم ویبره یاری داوران فوتبال، پنجه کربنی ویژه دویدن معلولان، دستگاه بررسی حرکت بدون احتیاج به دوربین، ربات هوشمند توانبخشی اندام تحتانی، دستگاه تقویت عضلات مچ پا و دستگاه توپ انداز فوتبال از جمله محصولات فراوری شده در این مرکز است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ستاری: تجاری سازی ایده های نوآورانه بازار محصولات ورزشی را در داخل و خارج توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: تجاری سازی ایده های نوآورانه بازار محصولات ورزشی را در داخل و خارج توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید