فعالیت 250 خانه مسافر مجاز در استان اصفهان

به گزارش وبلاگ شکوفه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در سومین نشست سامان دهی خانه های مسافر استان که صبح امروز یکشنبه دهم آذر برگزار گردید، از فعالیت 250 خانه مسافر دارای مجوز رسمی در این استان اطلاع داد.

فعالیت 250 خانه مسافر مجاز در استان اصفهان

به گزارش وبلاگ شکوفه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک در این نشست گفت: با آنالیز های اجرا شده توانستیم بیش از 1500 خانه مسافر را که در سطح استان به شکل غیرمجاز به جذب گردشگر می پرداختند، شناسایی و با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی از فعالیت این مراکز جلوگیری کنیم.

او با اشاره به لزوم تبلیغات علمی و صحیح در حوزه بازاریابی خانه های مسافر گفت: بدون شک در حال حاضر با توجه به تنوع در سفرها به ویژه سفرهای داخلی نیازمند یک راهبرد معین در امر تبلیغات و بازاریابی در حوزه واحدهای اقامتی به ویژه خانه های مسافر هستیم تا گردشگران با هر سلیقه و با در نظر دریافت توان مالی خود بتوانند با آرامش خیال سفر نمایند.

الله کمک با اشاره به اینکه اولویت ما برای اقامت هتل ها هستند، توضیح داد: در امر تأسیس خانه های مسافر به هیچ عنوان به دنبال ایجاد رقابت با هتل ها نیستیم، روی این اصل معتقد هستیم، این خانه ها باید مخصوص گردشگرانی باشد که اینگونه اقامت ها را می پسندند، همچنین فعالیت این مجموعه ها باید در ایام و فصولی باشد که گردشگران بیشتری به سفر می فرایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: برای ایجاد تعادل در زمینه جذب گردشگر توسط هتل ها و خانه های مسافر معتقدیم، این اقامتگاه ها باید بیشتر در شهرستان ها ایجاد شوند. در مرکز استان نیز بیشتر به دنبال تقویت فعالیت هتل ها و مهمانپذیرها هستیم.

او اضافه کرد: در زمینه صدور مجوز برای خانه مسافر با احتیاط گام بر می داریم و بیشتر کوشش داریم تا خانه های مسافر استان در ایامی که جشنوارها برگزار می گردد یا در مناطق ییلاقی و شهرستان هایی همچون چادگان و فریدن ویا مناطق کویری که واحدهای اقامتی کمتری دارند، ایجاد شوند.

نظارت محور توسعه خانه های مسافر اصفهان

در ادامه این نشست سیدعلی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: از این پس توسعه خانه های مسافر در بر اساس انجام نیازسنجی در شهرستان های استان انجام می گردد.

او تاکید نمود: با تشکیل یک کمیته برنامه ریزی در معاونت گردشگری، صدور مجوز جدید برای تاسیس خانه های مسافر و حتی تمدید پروانه فعالیت آنها در استان پس از آنالیز موارد توسط روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها و احصا کمبود اقامت در شهرستان ها و با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها به عنوان رؤسای ستاد سفر شهرستان، همراه با نظارت دقیق بر عملکرد خانه های مسافر انجام می گردد.

منبع: میراث آریا

به "فعالیت 250 خانه مسافر مجاز در استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 250 خانه مسافر مجاز در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید