گیلان آماده همکاری فناورانه با کشورهای اسلامی است

به گزارش وبلاگ شکوفه، محمدعلی نجفی در دومین مجمع عمومی شبکه پارک­ های علم و فناوری کشورهای اسلامی که پیش از ظهر یکشنبه برگزار گردید، اظهار کرد: شبکه پارک ­های علم و فناوری کشورهای اسلامی به وسیله گسترش و توسعه همکاری ­های علمی- پژوهشی و فناوری می ­تواند نقش مهمی در توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی ایفا نماید.

گیلان آماده همکاری فناورانه با کشورهای اسلامی است

وی بر ضرورت اصلاح در شرایط فعلی علم و فن آوری کشورهای اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت موجود تأکید کرد و با اشاره به رشد ایران اسلامی در عرصه فراوری دانش و فناوری اضافه نمود: پس از توافق هسته ای، شرایط بهتری برای انجام همکاری های علمی و پژوهشی ایران در بخش های مختلف فراهم شده است.

استان گیلان را دارای مزایای گسترده در فعالیت های دانش بنیان برشمرد و اضافه نمود: تشکیل و فعالیت 250 واحد فناور و نوآور تحت حمایت و پژوهش پارک گیلان، نشاندهنده وجود یک ظرفیت مهم در گیلان برای ایفای نقش در مقیاس منطقه ای است و این امادگی در گیلان وجود دارد که در حوزه های مختلف فناورانه با شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی همکاری کند.

وی کنسرسیوم مشترک شرکت های فناور برای صادرات را ظرفیت مهمی در تجارت مبتنی بر فناوری و نوآوری دانست و گفت: در گیلان آمادگی لازم برای مشارکت در تقویت شبکه پارک ­های علم و فناوری کشورهای اسلامی و گسترش همکاری ها در پژوهش های مشترک با دانشمندان و فناوران کشورهای عضو وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه نمود: به همین دلیل از دانش فنی و تخصصی استان در اجرای پروژه های کشورهای عضو استفاده نموده و در برگزاری نمایشگاه های مشترک برای معرفی و بازاریابی محصولات و خدمات فناورانه همکاری خواهیم کرد.

نجفی بر تسهیل صادرات محصولات کشاورزی استان گیلان به کشورهای عضو شبکه تأکید کرد و ادامه داد: کریدور شمال - جنوب و کنسرسیوم صادراتی برای پیوند با کشورهای حاشیه خزر ظرفیتی قابل توجه است که برای توسعه همکاری گیلان با کشورهای اسلامی از آن استفاده خواهیم کرد.

استاندار گیلان به ظرفیت گردشگری گیلان به عنوان یکی دیگر از فرصت های همکاری با کشورهای اسلامی اشاره و بیان نمود: از موقعیت ممتاز گردشگری گیلان برای گسترش همکاری ها با پارک های عضو شبکه استفاده می کنیم تا زمینه های تجارت مشترک در محصولات و خدمات فناورانه بین گیلان و این کشورها گسترش یابد.

دومین مجمع عمومی شبکه پارک ­های علم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای پاکستان، سوریه، نیجریه، سودان، بنگلادش، اندونزی، مصر، عراق و هندوستان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گیلان آماده همکاری فناورانه با کشورهای اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان آماده همکاری فناورانه با کشورهای اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید