4 شهرستان خراسان شمالی نارنجی شد

به گزارش وبلاگ شکوفه، خبرنگاران/خراسان شمالی بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده، 4 شهرستان از هشت شهرستان خراسان شمالی نارنجی شد.

4 شهرستان خراسان شمالی نارنجی شد

تا روز گذشته که همه شهرستان های خراسان شمالی در شرایط زرد قرار داشتند اما از امروز شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و فاروج در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز در گفت و گو با وبلاگ شکوفه، تاکیدکرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا با سویه امیکرون به شدت از حضور در اجتماعات خودداری نمایند.

دکتر افشین دلشاد گفت و گو با وبلاگ شکوفه، اظهار کرد: در کشور با شیوع موج امیکرون روبه رو هستیم و متاسفانه اندازه مراجعه مردم به مراکز درمانی روزانه دو برابر شده است.

وی اضافه کرد: اندازه شیوع کرونا آنقدر زیاد شده که رنگ بندی که هفته به هفته عوض می شد اکنون دو روز در میان و یا حتی روزانه عوض می گردد.

دکتر دلشاد با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از اُمیکرون دو راه بیشتر وجود ندارد، ادامه داد: یکی از راه ها این است که افراد واکسن کرونا را تزریق نمایند و نسبت به تکمیل تزریق این واکسن اقدام نمایند.

وی توضیح داد: از سوی دیگر در اجتماعات و مکان های شلوغی که امکان تهویه هوا وجود ندارد خودداری نمایند چراکه این سویه از کرونا به شدت مسری است و افراد شک ننمایند که با حضور در آن مکان ها به طور حتم مبتلا خواهند شد.

این مقام مسئول شرح داد: افرادی که به کرونا و سویه امیکرون مبتلا می شوند 80 درصد از آن ها علائم خفیف دارند و این افراد نیازی ندارند که به پزشک مراجعه نمایند و یا حتی تست دهند و با خوردن مایعات و داروهای معمولی بهبود پیدا می نمایند اما باید به مدت پنج روز خود را قرنطینه نمایند.

وی توضیح داد: اما افرادی که علائم شدید همانند تنگی نفس، تب طولانی مدت و سرفه دارند حتما به مراکز درمانی مراجعه نموده تا اقدامات درمانی لازم و به موقع برای آن ها اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "4 شهرستان خراسان شمالی نارنجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 شهرستان خراسان شمالی نارنجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید