4 نوع دوستی که در زندگی احتیاج دارید

به گزارش وبلاگ شکوفه، از روابطی که به سختی آن ها را تحمل می کنید کنار بکشید. گذشتن از این روابط راه را برای نزدیک شدن به دوستی های واقعی باز خواهد نمود.

4 نوع دوستی که در زندگی احتیاج دارید

وبلاگ شکوفه| آیا شما هم به این نتیجه رسیده اید که با بالا رفتن سن، بسیاری از دوستی ها به مرور زمان به خاتمه می رسند؟ کار، تعطیلات، روابط و مسئولیت های خانوادگی آن قدر مهم هستند که در اولویت قراردادن دوستی را سخت می نمایند.

به گزارش وبلاگ شکوفه، آیا تابه حال تجربه نموده اید که با دوست تان جز سوالات کلی و کلیشه ای حرفی برای گفتن ندارید؟ این موقعیت های عجیب گاهی شما را به این فکر فرو می برد که هدف واقعی دوستی تان را زیر سوال ببرید، حتی بعدتر، از این فکر که بسیاری از دوستی هایتان بی هدف بوده احساس ناراحتی می کنید. در ادامه این مطلب چهار نوع دوستی را تعریف می کنیم که در زندگی به آن ها نیاز دارید.

دوستی می تواند هدف داشته باشد و هدف داشتن دوستی های واقعی را از بین نمی برد.

آمدن افراد به زندگی ما بی علت نیست. افراد برای دوست شدن با هم دلایلی دارند. در ادامه نظرات اَلِکس لیکِرمَن نویسنده کتاب فکر شکست ناپذیر را در خصوص دلایلی که افراد را به عنوان دوست به هم نزدیک می نماید می خوانیم.

ما به عنوان بزرگسال ترجیح می دهیم به جای دوستی های اتفاقی و بدون برنامه، با کسانی پیمان دوستی ببندیم که بدانیم با آن ها علایق و ارزش های مشترک داریم، مسائل مشابهی را تجربه کردیم و به یک میزان از اهداف هم پشتیبانی خواهیم کرد. ما در انتخاب دوست گزینش می کنیم، چون همه تواناییِ تبادل افکار و احساسات را ندارند. وقتی در شناخت آدم ها تجربیاتی کسب نموده باشیم قبل از دوستی به چهار نکته دقت می کنیم:

هریک از ما نقاط ضعف خودمان را داریم. همواره چیزی هست که از آن ناراضی هستیم یا افکار خاصی داریم که تمایل نداریم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم، چون از قضاوت یا ناامید شدن می ترسیم. ما به دوستی نیاز داریم که افکار و ضعف های ما را درک کند تا احساس راحتی کنیم و خود واقعی مان باشیم.

زندگی به میزان کافی استرس زاست و ما همواره آموخته ایم در محیط کار و زندگی به عنوان بزرگسال جدی و پخته رفتار کنیم. اگر مدام به واسطه این طرزفکر تحت فشار باشیم و نتوانیم لذت شوخی طبعی را بچشیم به لحاظ روحی آسیب می بینیم. نقش دوستان در این مواقع اینست که به ما اجازه می دهند هرقدر که دلمان می خواهد احمقانه رفتار کنیم.

هیچ کس کامل نیست. گاهی اوقات گیج می شویم و فکر مان آشفته می گردد. مثلاً در محل کار کلافه ایم و علتش را نمی دانیم، اما وقتی این کلافگی و ناامیدی را با دوستان خود مطرح می کنیم تامیزان ای سبک می شویم و با فکر بازتری به کار بازمی گردیم. یک دوست متفکر با توصیه های سازنده و سوالات موشکافانه ای که می پرسد برای حل مسائل و خودشناسی بهتر به ما یاری می نماید.

ما رویا ها و اهداف خودمان را داریم، اما همه ما به تنهایی قدرت رسیدن به آن ها را نداریم پس به برقراری ارتباط با کسانی نیاز داریم که توانایی ها و انرژی شان با ما همسو است و اهداف مشترکی با آن ها داریم.

نقل قول معروفی از جیم ران سخنگوی انگیزشی هست که حتماً آن را شنیده اید:

شما میانگین پنج نفری هستید که بیشتر وقت خود را با آن ها می گذرانید.

این نقل قول به قانون میانگین ها مربوط می گردد، نظریه ای که براساس آن نتیجه هرچیزی میانگین تمام نتیجه ها خواهد بود. پس اگر می خواهید رشد کنید، پیروز باشید یا صرفاً شاد، باانگیزه و مثبت اندیش بمانید، کسانی را که با آن ها معاشرت می کنید درست انتخاب کنید.

خاتمه دادن به بعضی از دوستی ها صرفاً به این معناست که شما به این درک رسیده اید که دوستی واقعی چگونه باید باشد. شاید بپرسید: من چرا باید با کسایی باشم که آرزو ها یا علایقشون مثل من نیست؟ چرا باید با کسایی وقت بگذرونم که قادر نیستن قوت قلب من باشن؟ چرا باید با کسایی باشم که نمی تونم کنارشون خود واقعیم باشم؟ با گذشت زمان بودن با این افراد برای شما سخت خواهد شد. شجاعت جدا شدن از کسانی را داشته باشید که به تغییر و رشد شما یاری نمی نمایند. این کار به معنای ازدست دادن امید یا باور شما به دوستی نیست، صرفاً به این معناست که شما به درک درستی از معنای دوستی واقعی رسیده اید.

از روابطی که به سختی آن ها را تحمل می کنید کنار بکشید. می توانید خاطرات این دوستی ها را در یاد خود نگه دارید و آن ها را انکار نکنید. گذشتن از این روابط راه را برای نزدیک شدن به دوستی های واقعی باز خواهد نمود.

منبع: lifehack

منبع: فرادید

به "4 نوع دوستی که در زندگی احتیاج دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نوع دوستی که در زندگی احتیاج دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید