بهره برداری از 14 اقامتگاه بوم گردی در ایلام

به گزارش وبلاگ شکوفه، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از بهره برداری و فعالیت 14 اقامتگاه بوم گردی در شش ماه نخست سال جاری اطلاع داد.

بهره برداری از 14 اقامتگاه بوم گردی در ایلام

به گزارش وبلاگ شکوفه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام، عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز 14 آبان 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 14 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان با حجم سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال و اشتغالزایی 42 نفر برای اقامت گردشگران به بهره برداری رسید.

او اضافه نمود: اکنون 24 اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان در استان فعال است.

شنبه زاده با اشاره به این که توسعه اقامتگاه های بوم گردی برای توسعه گردشگری در ایلام انجام می گردد، اضافه نمود: در حال حاضر گسترش اقامتگاه های بوم گردی نقش کلیدی و مؤثری در توسعه پایدار طبیعت گردی ایفا می نماید و در زمان کوتاه زمینه های لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستاها و مناطق نمونه گردشگری طولانی می نماید.

او اضافه نمود: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند.

شنبه زاده، تقویت بوم گردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها عنوان نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام به شرایط استان ایلام و چهارفصل بودن مناطق آن اشاره نمود و اضافه نمود: تنوع اقلیمی در استان ایلام، این استان را برای شکل گیری بوم گاه های متنوع مستعد نموده است و می توانیم در صورت گسترش اقامتگاه های بوم گردی فرهنگ غنی و متنوع ایلام، مهمان نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس های زیبا و سنتی و همچنین سبک های متنوع زندگی در اقلیم های متفاوت استان ایلام را برای هموطنان عزیزمان به نمایش بگذاریم.

منبع: میراث آریا

به "بهره برداری از 14 اقامتگاه بوم گردی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 14 اقامتگاه بوم گردی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید