تماس باواتس آپ شگرد نو مجرمان سایبری

به گزارش وبلاگ شکوفه، رئیس پلیس فتا استان کرمان هشدار داد: بعضی از مجرمان سایبری با سوء استفاده از نشان (لوگو) سازمان های رسمی و معتبر به وسیله تماس واتس اپی با شهروندان و اعلام اینکه شما در مسابقه برنده شده اید، شهروندان را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری اقتصادی از آنان می نمایند.

تماس باواتس آپ شگرد نو مجرمان سایبری

به گزارش وبلاگ شکوفه کرمان؛سرهنگ امین یادگار نژاداظهار داشت:این روزها در حوزه کلاهبرداری های تلفنی شاهد شیوه ها و ترفندهای جدیدی از کلاهبرداران هستیم به نحوی که کلاهبردار به جای تماس با شماره تلفن ثابت یا تلفن همراه، اقدام به تماس به وسیله پیغام رسان واتس اپ می نماید.

وی اضافه کرد: از آنجایی که عکس رخ نما (پروفایل) کلاهبردار، نشان یکی از سازمان های معتبر است و این نشان هنگام تماس بر روی صفحه تلفن قربانی دیده می گردد، قربانی به تصور این که این تماس معتبر است فریب کلاهبردار را خورده و اقدام به ارسال کد احراز هویتی که برای وی ارسال شده می نماید و در نهایت باعث برداشت غیرمجاز از حساب قربانی می گردد.

سرهنگ یادگار نژاد گفت: با توجه به اینکه این ترفند کلاهبرداری به شدت در حال حاضر مورد توجه کلاهبرداران است، از شهروندان عزیز تقاضا داریم به چنین تماس هایی اعتماد ننمایند و از ارسال کدهای احراز هویت برای کلاهبردار تحت اسم برنده شدن در مسابقه خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به اسم سایت مرجع در حوزه جرایم سایبری، از شهروندان خواست: در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، آن را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس مردمی در میان بگذارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "تماس باواتس آپ شگرد نو مجرمان سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس باواتس آپ شگرد نو مجرمان سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید