چگونه در هواپیما و پروازهای طولانی خودمان را سرگرم کنیم؟

به گزارش وبلاگ شکوفه، 9 راه برای سرگرم شدن در هواپیما

تا به حال تجربه پرواز طولانی را داشته اید؟ منظورمان از پرواز طولانی مدت پروازهای بین قاره ای است که بیشتر از 6 ساعت طول می کشد. این پروازها گاه تا 15-16 ساعت هم طول می کشند و مسافران مدت زمان زیادی را در هواپیما سپری می نمایند. سرگرم شدن در هواپیما یکی از معضلات مسافران در این پروازهاست. اما اگر بتوانید از این وقت به برترین شکل بهره ببرید نه تنها حوصله تان سر نمی رود، بلکه ممکن است وقت هم کم بیاورید! در این مطلب می خواهیم 9 راه برای سرگرم شدن در هواپیما را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شویم.

چگونه در هواپیما و پروازهای طولانی خودمان را سرگرم کنیم؟

1- کتاب بخوانید

از قدیم گفته اند کتاب دوست خوب ماست! پس این دوست خوبتان را با خود به سفر هم ببرید. مطالعه و کتاب خواندن همواره تفریح خوبی است. چه در منزل باشید یا در سفر و هواپیما، با کتاب خواندن هم می توانید خودتان را سرگرم کنید و هم از مطالعه یک رمان یا داستان مجذوب نماینده لذت ببرید. اگر قرار است چندین ساعت در یک پرواز طولانی باشید یک یا دو کتاب مجذوب نماینده همراهتان داشته باشید. کتاب هایی انتخاب کنید که سرگرم نماینده و خواندنی باشند تا شما را به خوبی درگیر نمایند. مسلما کتاب در خصوص سوانح هوایی یا هواپیماربایی انتخاب مناسبی برای سرگرم شدن در هواپیما نخواهند بود!

2- به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه نیز از آن دست تفریح هایی است که همه جا کاربرد دارد. در طول پروازهای طولانی نیز می توانید با گوش دادن به لیستی از آهنگ های مورد علاقه خودتان را سرگرم کنید. قبل از پرواز سلکشنی از آهنگ هایی که دوست دارید تهیه کنید و با استفاده از موبایل، ام پی تری پلیر یا آیپد در طول پرواز خودتان را مشغول کنید. سیستم تفریح هواپیما نیز معمولا تعداد زیادی آهنگ و موسیقی با سبک های مختلف دارد که شاید به دردتان بخورد. گوش دادن به آهنگ هم روشی مناسب برای سرگرم شدن در هواپیماست و هم خستگی سفر را از تنتان بیرون می نماید.

3- فیلم دیدن کنید

وقتی قرار است نزدیک 10 ساعت در هواپیما باشید دیدنی فیلم نیز می تواند یکی از برترین روش ها برای سرگرم شدن در هواپیما باشد. با توجه به اینکه هر فیلم حدود 2 ساعت طول می کشد با دیدنی چند فیلم می توانید گذر زمان را احساس نکنید و به خوبی سرگرم شوید. ایرلاین های مختلف سیستم های تفریح متنوعی در اختیار مسافران قرار می دهند. این سیستم ها طیف متنوعی از فیلم های روز جهان و موسیقی های نو را در اختیارتان قرار می دهند. از این فرصت بهره ببرید و فیلم های معروفی را که تا به حال ندیده اید دیدن کنید. شاید دیگر آنقدر وقت آزاد نداشته باشید که دو یاسه فیلم پشت سرهم دیدن کنید.

4- داستان صوتی گوش کنید

داستان های صوتی در سال های اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است. با داستان صوتی می توانید در حالی که کارهایتان را انجام می دهید داستان گوش کنید و به نوعی، مطالعه کنید! اگر کمی در اینترنت جستجو کنید کتاب های زیادی را می توانید پیدا کنید که به صورت صوتی وجود دارند. این کتاب ها طیف متنوعی از رمان های مشهور و داستان های مجذوب نماینده را در برمی گیرند که مطئنا برایتان سرگرم نماینده خواهند بود. بنابراین قبل از پرواز چند داستان صوتی را در موبایل یا تبلتتان داشته باشید و در طول پرواز راحت روی جایگاه لم بدهید و به داستان گوش کنید.

5- معاشرت کنید

در هیاهوی زندگی روزمره شاید فرصت آشنا شدن و همکلام شدن با افراد غریبه را نداشته باشیم. اما در طول پرواز چندین ساعت وقت داریم که می توانیم از این فرصت برای آشنایی با افراد استفاده کنیم. سر صحبت را با بغل دستی تان باز کنید و در خصوص سفر از او سوال کنید. مطمئنا بغل دستی تان نیز بدش نمی آید مدت زمان طولانی پرواز را به گپ زدن و آشنا شدن با شما بگذراند. شاید از خلال همین گپ زدن ها یک دوستی و رفاقت خوب و ماندگار شکل گرفت و در طول سفر نیز با یکدیگر همسفر شدید.

6- بنویسید

نوشتن نیز از آن دسته فعالیت هایی است که بسیار لذتبخش و مفید است. متاسفانه در روزهای کاری اغلب فرصت خلوت کردن و نوشتن را نداریم. اما در طول پرواز می توانیم با نوشتن خود را سرگرم کنیم. مهم نیست چه چیزی می خواهید بنویسید، مهم این است که بنویسید. از خاطرات روزانه آغاز کنید، در خصوص احساستان درباره سفر بنویسید، لیستی از کارهایی که قرار است در سفر انجام دهید تهیه کنید و یا آغاز به نوشتن یک داستان کنید! نوشتن فعالیتی است که شاید در ابتدا به نظر سخت برسد اما اگر آغاز به نوشتن کنید مطمئنا تا آخر سفر دست از نوشتن برنخواهید داشت. خوشبختانه لپتاپ این امکان را به شما می دهد که بدون احتیاج به حجم انبوهی از کاغذ و اتوماتیک یک رمان را در طول پروازتان بنویسید.

7- بافتنی ببافید!

شاید کمی کلاسیک و قدیمی به نظر برسد، اما بافتنی بافتن یکی از برترین راه ها برای سرگرم شدن در هواپیماست. اگر به بافتنی بافتن علاقه دارید و این کار را بلدید چند کلاف کاموا و دو میل بافتنی در کیفتان بگذارید! به جای اینکه چندین ساعت در و دیوار را نگاه کنید یک بافتنی را آغاز کنید. در سرانجام سفر خواهید دید که هم در هواپیما سرگرم شدید و هم یک شال گردن یا کلاه پشمی برای خود یا عزیزانتان بافته اید.

8- بخوابید!

بله، خوابیدن را می توان برترین راه سرگرم شدن در هواپیما دانست! البته بعضی افراد به هیچ وجه در هواپیما نمی توانند بخوابند، اما اگر آنقدر خوش شانس هستید که هرجایی خوابتان می برد پس از فرصت بهره ببرید. در طول پرواز می توانید تمام بی خوابی ها و کم خوابی های گذشته را جبران کنید! اگر دوست دارید در طول پرواز در آرامش بخوابید حتی الامکان سعی کنید جایگاه کنار پنجره را انتخاب کنید و از راهروی هواپیما دور باشید. اینطوری می توانید بدون مزاحمت با خیال راحت بخوابید. اگر جایتان راحت نیست از مهماندار بالش و پتو بگیرید و تا مقصد یک دل سیر بخوابید!

9- عکس بگیرید

اگر به دیدنی ابرها و چشم اندازها شهرها علاقه دارید کنار پنجره بنشینید و در طول پرواز از دیدنی چشم انداز لذت ببرید. با دوربین موبایل (یا دوربین حرفه ای) می توانید در طول پرواز عکس های بی نظیری از ابرها، شهرها و کوه ها بگیرید. در پروازهای طولانی این فرصت را خواهید داشت تا طلوع یا غروب خورشید را از فراز ابرها دیدن کنید و عکس های فوق العاده ای بگیرید.

منبع: wikihow.com

منبع: الی گشت

به "چگونه در هواپیما و پروازهای طولانی خودمان را سرگرم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در هواپیما و پروازهای طولانی خودمان را سرگرم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید