سوئد و غذاهای خوشمزه اش

به گزارش وبلاگ شکوفه، غذاهای سوئد

یکی از مهمترین جنبه های از خانه دور ماندن روبرو شدن با چیزهای هیجان انگیز و تازه است. سفر به شما فرصت این را می دهد تا دوباره آغاز کنید و با تجربه های تازهی روبرو شوید که می تواند بر روی زندگی شما تاثیر بگذارد. یکی از این تجربه ها، فرهنگ های مختلف غذایی در جایی است که به آن جا سفر نموده اید. می خواهیم شما را با غذاهای سنتی سوئد آشنا کنیم، غذاهایی که با اینکه سنتی هستند اما سرآشپز می تواند آن ها را به شیوه ای درست کند که به مذاق نسل ای تازه هم خوش بیاید! خبرنگاران را همراهی کنید.

سوئد و غذاهای خوشمزه اش

کوفته سوئدی

هر کسی که تا به حال یک بار به سوئد رفته باشد کوفته های خوشمزه سوئدی را می شناسد. برای درست کردن این کوفته ها از ترکیبی از گوشت های مختلف استفاده می گردد. با اینکه بودن آب گوشت در کنار این غذا اجباری نیست اما به هیچ وجه نباید از گذاشتن مربای آریزا در کنار بشقاب کوفته سوئدی چشم پوشی کرد! این غذا را یا می توان در کنار سیب زمینی و یا در کنار دیگر غذاها خورد. اگر به سوئد رفتید حتما کوفته های رستوران های معروف استکهلم را امتحان کنید چون در آنجا غذای سنتی کوفته به شیوه ای کاملا مدرن درست می گردد. این کوفته ها با انواع گوشت های گاو و آهو پخته می گردد که هر کدام را دوست داشتید می توانید انتخاب کنید.

خوراک گوشت گوزن شمالی

مردم سامی که در بیشتر بخش های شمالی سوئد زندگی می نمایند از قدیم گوزن های شمالی را پرورش می دادند و از گوشت و پوست این حیوانات برای غذا و لباس استفاده می کردند. گوشت گوزن شمالی شبیه گوشت آهو است اما در سوئد بیشتر از اینکه آن ها را حیوان وحشی بدانند آن ها را نوعی چارپای اهلی می شناسند. خوراک گوشت گوزن شمالی به شیوه های مختلفی درست می گردد اما در فرهنگ مردم سامی شیوه سنتی پختن آن این است که در طول شب به صورت آهسته پخته گردد. معمولا آن را در زیر گودال آتش درست می کردند و قبل از خوردن می گذاشتند کاملا سرد گردد.

ساندویچ های باز

بیشتر رستوران های سوئد ساندویچ های باز خیلی خوشمزه ای دارند که به آن ها اسمورگاس می گویند. این ساندویچ ها معمولا یا با نان های ترد و یا با نان گندم سیاه درست می گردد و بر روی آن مواد غذایی متنوعی قرار داده می گردد. این ساندویچ ها در انواع مختلفی مثل ساندویچ پنیر، ساندویچ تخم مرغ آب پز و یا ساندویچ ماهی آماده می شوند، معمولا از کره یا سس ماینوز هم بر روی آن ها استفاده می گردد. محبوب ترین نوع این ساندویچ ها ساندویچ میگو است و افراد زیادی در رستوران ها فقط آن را سفارش می دهند.

پنکک و سوپ نخود

در سوئد معمولا فقط در روزهای پنجشنبه پنکیک و سوپ نخود خورده می گردد. در ارتش این کشور همچنان در روزهای پنجشنبه فقط این غذا سرو می گردد و آن ها برای این کار دلایل خاص خودشان را دارند. برای خوردن این غذا باید روز پنجشنبه به رستوران ها بروید و در کنار آن از طعم خوشایند پنکیک و مربا هم لذت ببرید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "سوئد و غذاهای خوشمزه اش" امتیاز دهید

3 کاربر به "سوئد و غذاهای خوشمزه اش" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئد و غذاهای خوشمزه اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید