سیاست ما ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی است

به گزارش وبلاگ شکوفه، معاون اول رئیس جمهور گفت: ارایه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست های دولت برای تنظیم بازار شیر و لبنیات است.

سیاست ما ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی است

به گزارش وبلاگ شکوفه، جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای اساسی امروز (آدینه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.

محمد مخبر در این جلسه که به دستور رئیس جمهور و به منظور آنالیز اقدامات لازم و فوری برای کنترل بازار شیر و لبنیات برگزار گردید، با اشاره به نگرانی های موجود در جامعه نسبت به افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی، تاکید نمود: دولت سیزدهم در پی تامین منافع فراوری کنندگان و در عین حال برطرف احتیاجهای مصرفی عام و مورد احتیاج مردم در بخش شیر و لبنیات است.

وی با تاکید بر اینکه اگر امور به دست متولیان اصلی از جمله اتحادیه ها و فراوریکنندگان باشد، بخشی بزرگی از مسائل کشور حل می گردد، اضافه کرد: باید هر صنفی در قیمت گذاری و نظارت بر فراوری کالاهای مورد احتیاج مردم بویژه شیر و لبنیات که سهم عمده ای در تامین سلامت مردم دارد، دارای اختیارات کافی باشد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کشور و بعلاوه رئیس کل بانک مرکزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار گردید، به نگرانی ها و دغدغه های دامداران و فراوریکنندگان شیر در زمینه تامین خوراک و نهاده های دامی اشاره و توضیح داد: ارایه تسهیلات به دامداران و فراوریکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست های دولت برای تنظیم بازار شیر و لبنیات است تا شیر مقرون به صرفه با بیشترین سوددهی به فراوریکنندگان به دست مصرف کننده ایرانی برسد.

مخبر بعلاوه در این جلسه دستور داد تا ضمن تشکیل جلسات فوری در هفته آینده به منظور آنالیز راهکارهای کوتاه مدت و سریع جلوگیری از افزایش قیمت شیر و لبنیات مصرف عام مردم، عوامل اصلی افزایش ناگهانی قیمت شیر در روزهای گذشته پیگیری و آنالیز گردد.

در ادامه این جلسه وزرای جهاد کشاورزی و صمت گزارشی از عوامل اصلی گرانی لبنیات در کشور و بعلاوه اقدامات و تمهیدات لازم در روزهای گذشته به منظور ثبات و کنترل قیمت بازار شیر و لبنیات ارائه کردند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "سیاست ما ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست ما ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید