اخبار سیاسی

اندر ستایش فراموشی!

به گزارش خبرگزاری کتاب ابران، نظریه فراموشی دیوید رییف، در ساحت بخشایش پژوهی در روابط بین الملل، گرچه از کارهای نظریه پردازانی چند بهره مند است ولی در زمینه تطبیق نظریهها با مصداقها تاریخی کاملا ابداعی است. از امتیازات کار وی، این است که با نگاهی میدانی،...

24 اردیبهشت 1401

آخرین شرایط جوی جاده ها کشور

به گزارش خبرنگاران، مهدی مخبری، درباره آخرین شرایط ترافیک جاده ها کشور بیان نمود: بر اساس اطلاعات بیش از 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده های کشور باز است و تردد در آن ها به روال عادی جریان دارد.

10 اردیبهشت 1401

مجموعه سوارکاری گنبدکاووس بازگشایی شد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در حاشیه سفر به استان گلستان به مجموعه سوارکاری گنبدکاووس محل برگزاری هفته هفدهم کورس اسب دوانی این شهرستان رفته بود، پس از درخواست تماشاگران برای لغو ممنوعیت ورود به مجموعه سوارکاری، شخصاً درهای...

6 اردیبهشت 1401

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به شرایط منطقه ها سیل زده

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در تماس های جداگانه ای با روسای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، هرمزگان، کرمان و زاهدان، دستور آماده باش مراکز درمانی برای پذیرش مصدومان احتمالی ناشی از سیلاب اخیر جنوب کشور را صادر کرد.

5 اردیبهشت 1401

ثبت ملی 10 محوطه تاریخی درگلستان

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه های جداگانه به استاندار گلستان مراتب ثبت ملی 10 اثر فرهنگی تاریخی در لیست آثار ملی را ابلاغ کرد.

26 فروردین 1401

کمدی سیاسی چپ، راست توقیف می گردد؟

با تاکید سازمان سینمایی مبنی بر لزوم اعلام یکسری اصلاحات بر فیلم سینمایی چپ، راست به کارگردانی حامد محمدی به نظر می رسد اکران آن فعلا منتفی شده و حاشیه های این فیلم که از جشنواره فجر سال قبل آغاز شد همچنان ادامه دارد.

5 اسفند 1400

معاون هنری به جشنواره موسیقی جوان پیغام داد

معاون هنری در پیامی به جشنواره پانزدهم موسیقی جوان گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان راهی روشن به آیندۀ موسیقی این مرز و بوم است، سرزمینی که همیشه صحنه نمایش استعداد های جوانی است که موسیقی اصیل ایرانی، نواحی و کلاسیک را می آموزند.

27 بهمن 1400

رئیسی: تحریم ها و تهدید های آمریکا تأثیری در اراده ملت های مستقل ندارد

روسای جمهور ایران و نیکاراگوئه در گفت وگوی تلفنی بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه و افزایش همکاری در عرصه بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در دنیا تأکید کردند.

23 بهمن 1400

ویژه نامه explore Iran در فیتور 2022 رونمایی می گردد

میراث آریا/ براساس آخرین گزارشهای بدست رسیده، ویژه نامه explore Iran در فیتور 2022 رونمایی می گردد.

21 بهمن 1400

فولادگر: انتقال استقلال و پرسپولیس به 2 وزارتخانه به معنی تغییر مالکیت نیست، تیم های نفتی باید از زیر مجموعه دولت خارج شوند

رئیس پیشین کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی گفت: انتقال استقلال و پرسپولیس به وزارت صمت و اقتصاد به معنی تغییر مالکیت نیست.

15 بهمن 1400

پایداری شبکه با انتقال 847 میلیون متر مکعب گاز در روز

خبرگزاری خبرنگاران- خبرگزاری خبرنگاران-مدیر شرکت انتقال گاز ایران، از انتقال روزانه 847 میلیون متر مکعب گاز در کشور اطلاع داد و گفت: شبکه انتقال گاز در کشور پایدار است و در هیچ نقطه ای قطعی گاز نداریم.

13 بهمن 1400

بذرپاش: شرایط برای تصویب بودجه کارآمد مهیاست

رییس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اقدامات دیوان محاسبات در ارائه گزارش تفریغ گفت که شرایط برای تصویب بودجه کارآمد مهیا شده است.

9 بهمن 1400

رونمایی از نخستین خط فراوری واکسن تب برفکی ایران ساخت

نخستین خط فراوری واکسن تب برفکی ایران ساخت مطابق استاندارد GMP رونمایی شد.

8 بهمن 1400

کوشش مجلس برای تامین داروهای بیماران SMA ادامه دارد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از آنالیز مسائل بیماران SMA در این کمیسیون اطلاع داد و گفت کوشش برای تامین اعتبارات لازم به منظور حل مسائل این بیماران ادامه دارد.

6 بهمن 1400

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و چین در مورد فرایند مذاکرات

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه در تماس تلفنی در مورد مناسبات دو جانبه، فرایند مذاکرات هسته ای وین و تحولات بین المللی گفتگو کردند.

3 بهمن 1400

بورسیه تحصیلی آلمان ، شرایط و مدارک بورسیه آلمان

اخذ بورسیه تحصیلی آلمان یکی از ویژگی های تحصیل در آلمان است که با کاهش هزینه های زندگی و تحصیل علاقمندان مهاجرت تحصیلی است. برای بورسیه شدن باید همزمان با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان اقدام کرد. شرایط و مدارک بورسیه آلمان را در این صفحه از...

23 دی 1400

ترودو: باید از گذشته خود درس بگیریم

نخست وزیر کانادا خواهان درس گرفتن از گذشته تاریک این کشور شد.

21 دی 1400

شاکری: وزارت راه علت تاخیر در جانمایی زمین برای ساخت مسکن در برخی از استان ها را توضیح دهد

خبرنگاران - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی در رابطه با علت تاخیر در جانمایی زمین جهت ساخت مسکن در برخی از استان های کشور توضیح دهد.

15 دی 1400

قیمت نفت برنت به پایین 80 دلار سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در واکنش به تصمیم چین برای برداشت از ذخایر، به پایین ترین رکورد شش هفته اخیر نزول کرد.

13 دی 1400

پیگیری قانونی توزیع کتاب الکترونیک در کتابخانه های آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گودریدر، دو تن از نمایندگان مردم آمریکا در کنگره و مجلس نمایندگان این کشور موضوع و چالش کتابخانه های عمومی با ناشران را بر سر فروش و توزیع کتاب های الکترونیک و امانت آنها را مورد پیگیری قانونی قرار داده اند. سناتور رون وایدن...

10 دی 1400
تعداد: (180)