ماجرای قرص های در کیک برای ضربه زدن به فراوری بود

به گزارش وبلاگ شکوفه، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: ماجرای قرار دادن قرص در کیک ها در جهت ضربه زدن به فراوری و صادرات بوده است.

ماجرای قرص های در کیک برای ضربه زدن به فراوری بود

به گزارش وبلاگ شکوفه محمدحسین عزیز روز گذشته در گردهمایی بزرگ فراورینمایندگان صنایع غذایی و بهداشتی خراسان رضوی در خصوص ماجرای انتشار فیلم هایی مبنی بر قرار داشتن قرص در بین کیک ها اظهار کرد: این ماجرا در جهت ضربه زدن به فراوری و صادرات بوده است اما پیروز نبودند گرچه جوی را ایجاد کردند و مردم به صنعت اعتماد دارند چرا که می دانند سازمان های نظارتی مختلفی بر کار آن ها نظارت می نمایند.

وی ادامه داد: همواره یک سری مسائلی درمورد غذا مانند گوشت و برنج مطرح شده است. جدیدا هم موضوعی که مطرح شده قرار دادن قرص در کیک و کلوچه است. ما در استان های مختلف 71 دانشگاه علوم پزشکی داریم و از همه این ها گزارش جمع کردیم و حتی یک مورد هم نبوده است که بسته ها باز گردد و در آن ها قرص پیدا گردد.

مدیرکل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در خصوص مساله امنیت غذایی توضیح داد: موضوع امنیت غذایی شامل سازمان ها و ارگان های مختلفی از مزرعه تا سفره می گردد و همچنین یکی از مولفه های امنیت ملی محسوب می گردد.

عزیزی اضافه نمود: قسمت اول امنیت غذایی که فراوری باشد بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است که بتواند محصولات را به اندازه کافی فراوری کند و کمبودها را اعلام کند تا به صورت واردات تامین گردد ما هنوز در بعضی از اقلام و کالاهای استراتژیک مانند روغن، برنج، چای و موارد دیگر به مقدار زیادی وابسته هستیم و به وسیله واردات تامین می گردد.

وی اضافه نمود: امنیت بیشتر معادل سیری شکمی است و یعنی حداقل غذای مورد احتیاج اقشار جامعه تامین گردد. سازمان غذا و دارو در این زنجیره در قسمت آخر و بیشتر در بخش ایمنی غذایی واقع شده است و ایمنی غذایی که قسمتی از امنیت غذایی است می گوید که غذا باید در عین حالی که فراوری و توزیع می گردد باید سالم باشد. حتی از نظر مواردی که منجر به مسمومیت نگردد اما ممکن است چاقی و بیماری های غیرعفونی را باعث گردد.

مدیرکل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: 14، 15 سازمان نظارتی مختلف در حوزه غذا نظارت می نمایند. خیلی راجع به موازی کاری صحبت می گردد. این الگویی که ما داریم در بسیاری از کشورها به همین صورت است و بیشتر کشورهای جهان سازمان های مشابه ما را دارند، بنابراین اگر هر سازمانی کار خود را به خوبی انجام دهد مسئله ای پیش نمی آید و این مسائل به این دلیل است که بعضی از سازمان ها سعی نموده اند کارهایی بیشتر از وظایف خود را انجام دهند.

عزیزی گفت: غذا جذابیت خاصی دارد و همه می خواهند بخش بیشتری از آن را در دست بگیرند، غذا یکی از آن فراوریات قابل توجهی است که از نظر صادراتی اهمیتی ویژه ای دارد و همین جذابیت باعث شده که برای دستگاه های مختلف در جهت برعهده دریافت مسئولیت های مختلف جذابیت داشته باشد و همه در خصوص آن اظهار نظر نمایند و هرکسی به خود اجازه می دهد راجع به غذا و کیفیت آن با هر تخصصی اظهار نظر کند.

وی درخصوص امکان طولانی شدن کارها در حوزه غذا، اعلام کرد: چون سلامتی مهم است نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین باعث می گردد که گاهی به نظر برسد که کارها دیر انجام می گردد. دولت در سال های اخیر خیلی علاقه داشته کارها را به وسیله سامانه ها انجام دهد. سامانه های مختلفی را تمام دستگاه ها و سازمان ها موظف شاه اند راه بیاندازند تا کارها تسهیل گردد.

مدیرکل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اضافه نمود: سامانه غذا و دارو TTAC راه افتاده است و این سامانه در حال تکمیل است و به سمتی می رود تا کارها با سرعت خوبی انجام گردد البته الگوهایی وجود دارد که شاید برای اجرا در کشور ما زود باشد و آن الگو این است که همه مسئولیت ها بر عهده فراوری نماینده و واردنماینده گذاشته گردد. در این صورت باید سازمان های نظارتی بسیار قوی باشند و جریمه های سنگینی برای افرادی که برخلاف اظهاری که انجام داده اند محصولی را وارد بازار می نمایند.

عزیزی گفت: ما به صورت آزمایشی امر واگذاری کارها به فراورینماینده های برتر را در استان های مختلف آغاز نموده ایم تا نتایج و فرایند اجرایی آن را ببینیم و مسائل آن معین گردد تا آن مسائل را حل کنیم و این کار را برای تمام کشور آغاز کنیم.

وی توضیح داد: در حوزه غذا حدود 90 درصد کارها به استان ها و شهرستان ها تفویض شده است اعم از صدور و تمدید پروانه و گواهی های مختلف و فقط یک سری از کارهای جزئی شامل اختلاف در مرکز اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماجرای قرص های در کیک برای ضربه زدن به فراوری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای قرص های در کیک برای ضربه زدن به فراوری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید