پایداری شبکه با انتقال 847 میلیون متر مکعب گاز در روز

به گزارش وبلاگ شکوفه، خبرگزاری خبرنگاران- خبرگزاری خبرنگاران-مدیر شرکت انتقال گاز ایران، از انتقال روزانه 847 میلیون متر مکعب گاز در کشور اطلاع داد و گفت: شبکه انتقال گاز در کشور پایدار است و در هیچ نقطه ای قطعی گاز نداریم.

پایداری شبکه با انتقال 847 میلیون متر مکعب گاز در روز

به گزارش خبرگزاری وبلاگ شکوفه، آقای مهدی جمشیدی دانا با تاکید بر رکوردشکنی انتقال گاز در 18 آذرماه امسال، اضافه کرد: در این روز 850 میلیون متر مکعب گاز در خطوط سراسر کشور منتقل شده است.

وی ادامه داد: این اندازه، حداکثر حجم انتقال گاز در شبکه است.

جمشیدی دانا تاکید نمود: در روز های اخیر اگرچه نوسان فراوری در کشور وجود داشت، اما روزانه 847 میلیون متر مکعب گاز منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه انتقال گاز با حداکثر توان در حال کار است، اضافه کرد: شبکه گاز پایدار است و در هیچ نقطه ای از کشور قطعی گاز وجود ندارد.

مدیر شرکت انتقال گاز ایران گفت: از روز آدینه، 10 روز بسیار سرد پیش رو داریم و با توجه به پیش بینی افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع عمده محدود می گردد تا قطعی گازی در بخش خانگی نداشته باشیم.

به گفته جمشیدی دانا، پیش بینی می گردد مصرف گاز بخش خانگی در هفته آینده به بالای 600 میلیون متر مکعب در روز برسد.

امسال مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده نسبت به زمان مشابه پارسال (هفته سوم آبان) روزانه حدود 100 میلیون متر مکعب افزایش را نشان می دهد.

افزایش مصرف گاز آن هم در شروع فصل سرما در حالی رخ داده که سال گذشته در اوج مصرف (بهمن ماه) مصرف گاز بخش خانگی به 565 میلیون متر مکعب در روز رسیده بود.

این موضوع که زنگ خطر افزایش مصرف در بخش خانگی و در پی آن قطعی گاز نیروگاه ها و صنایع عمده را به صدا درآورده، باعث شد تا وزیر نفت با اعلام اینکه 50 درصد از گاز بخش خانگی، به وسیله 25 درصد از مشترکان پرمصرف و بد مصرف سوخت می گردد، از اعمال جریمه برای این مشترکان خبر دهد.

زیرا ادامه فرایند کنونی مصرف گاز در کشور، باعث می گردد تا در سال های 1400 تا 1403، اندازه فراوری و مصرف گاز در کشور برابر شده و ناچار به واردات شویم.

شاخص شدت مصرف انرژی در ایران 2 برابر میانه دنیا است و بر اساس آنالیز های اجرا شده تنها در بخش خانگی و اداری، معادل 2 فاز پارس جنوبی (112میلیون متر مکعب) اتلاف گاز اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پایداری شبکه با انتقال 847 میلیون متر مکعب گاز در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایداری شبکه با انتقال 847 میلیون متر مکعب گاز در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید