صنایع دستی

سفر نوروزی بکر و کم هزینه، مسئله اینجاست!

سفر نوروزی بکر و کم هزینه، برای هموطنانی که هر سال بر شمار سفرهای نورزی شان افزوده می گردد، دغدغه این روزهای مانده به نوروز 96 است. با مقاصد مقرون به صرفه ایران همراه خبرنگاران باشید.

20 اردیبهشت 1401

مجموعه سوارکاری گنبدکاووس بازگشایی شد

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در حاشیه سفر به استان گلستان به مجموعه سوارکاری گنبدکاووس محل برگزاری هفته هفدهم کورس اسب دوانی این شهرستان رفته بود، پس از درخواست تماشاگران برای لغو ممنوعیت ورود به مجموعه سوارکاری، شخصاً درهای...

6 اردیبهشت 1401

ثبت ملی 10 محوطه تاریخی درگلستان

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه های جداگانه به استاندار گلستان مراتب ثبت ملی 10 اثر فرهنگی تاریخی در لیست آثار ملی را ابلاغ کرد.

26 فروردین 1401

دستگیری حفار غیرمجاز در شهرستان کوه چنار فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از دستگیری یک حفار غیرمجاز در شهرستان کوه چنار اطلاع داد.

17 مهر 1399

خبرنگاران بیش از سه هزار و 400 مددجوی خراسان شمالی صاحب شغل شدند

بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از ایجاد شغل برای سه هزار و 462 مددجوی این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 368 مددجو توسط بنگاه های کاریابی و سه هزار و 76 نفر از طریق دریافت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال صاحب شغل...

5 خرداد 1399

شروع حفاظت شبانه از محوطه های بیرونی بناهای تاریخی میدان امام (ره) اصفهان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از شروع طرح حفاظت شبانه از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری مجموعه میدان امام (ره) (نقش دنیا) اطلاع داد.

15 اردیبهشت 1399

حضور 27 استان در دهمین جشنواره فرهنگ اقوام

مسوول کمیته نمایشگاهی و صنایع دستی دهمین جشنواره اقوام گفت: 27 استان کشور در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام حضور فعال دارند.

26 فروردین 1399

برگزاری جشنواره آش زمستانه در همدان

جشنواره آش در آستانه فجر پیروزی انقلاب و برنامه های زمستانه همدان 11 بهمن ماه 98 در باغ نظری این استان برگزار گردید.

1 فروردین 1399

معرفی خوشمزه ترین غذاهای محلی قزوین

قزوین یکی از قدیمی ترین مناطق بوده که در بخش مرکزی کشورمان قرار گرفته است. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای ایران دارای آداب و رسوم، صنایع دستی و رژیم غذایی خاص خود است که بخشی از جاذبه های فرهنگی آن محسوب می شوند. غذاهای سنتی قزوین به دلیل عطر و بوی فوق العاده...

9 بهمن 1398

فعالیت 250 خانه مسافر مجاز در استان اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در سومین نشست سامان دهی خانه های مسافر استان که صبح امروز یکشنبه دهم آذر برگزار گردید، از فعالیت 250 خانه مسافر دارای مجوز رسمی در این استان اطلاع داد.

27 دی 1398

بهره برداری از 14 اقامتگاه بوم گردی در ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از بهره برداری و فعالیت 14 اقامتگاه بوم گردی در شش ماه نخست سال جاری اطلاع داد.

5 دی 1398