خبرنگاران تدابیر پیشگیری از کرونا در فریدن عملیاتی شد

به گزارش وبلاگ شکوفه، خبرنگاران- اصفهان- فرماندار فریدن گفت: همه تدابیر پیشگیری از کرونا با همکاری نهادهای اجرایی و مشارکت مردم در این شهرستان اجرا شد.

خبرنگاران تدابیر پیشگیری از کرونا در فریدن عملیاتی شد

سید تقی مشخص الدینی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ شکوفه، به جلسه روز گذشته در فرمانداری این شهرستان اشاره و اعلام کرد: لغو مسابقات ورزشی، همایش های اداری، اجتماعی، مذهبی و تجمع مردمی،تعطیلی استخر و آدینه بازار، نمایشگاه ها، درمانگاه اختصاصی بیمارستان شهید رجایی داران(مرکز فریدن) و جایگزینی با سرویس دهی اورژانس همچنین تعطیلی خوابگاه مدارس و ضد عفونی آنها از جمله این تدابیر بوده است.

وی از تشکیل تیم واکنش سریع به بیماری برای مقابله با موارد خاص در مراکز درمانی اطلاع داد و اضافه نمود: تامین امکانات خاص و مورد احتیاج بیمارستان شهید رجایی داران و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان برای مراقبت های ویژه پیگیری می گردد.

مشخص الدینی اضافه نمود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت و درمان در مورد توزیع اقلام مورد احتیاج مانند ماسک و تجهیزات پزشکی از سوی مراجع رسمی، پیگیری در مورد احتیاج مردم به این اقلام به شبکه بهداشت و درمان شهرستان محول شد.

فرماندار فریدن اضافه نمود: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای همه اقشار و گروهها با موضوع شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر و بدون وقفه انجام می گردد.

مشخص الدینی همچنین از انجام مراقبت های ویژه برای حفظ و آنالیز شرایط سلامت افراد در اماکن خاص مانند زندان اطلاع داد.

وی اضافه نمود: کنترل و نظارت بر محصولات دامی و کشاورزی برای صیانت از سلامت شهروندان با همکاری جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان به جد پیگیری می گردد.

فرماندار فریدن اضافه نمود: مقرر شد شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها برای ضدعفونی کردن همه بخش های حمل و نقل عمومی اعم از فضا و سطوح داخلی اتوبوس، مینی بوس ، تاکسی و غیره اقدام نمایند.

به گفته وی نظارت بر رستورانها ، هتل ها ، اماکن عمومی و اقامتی در مرحله تهیه مواد اولیه، طبخ و سرو غذا از دیگر اقداماتی است که به طور مستمر انجام می گردد.

فرماندار فریدن با بیان اینکه به والدین و معلمان نیز آموزش ها و هشدارهای لازم در مورد سلامت دانش آموزان و توجه به علائم کرونا داده شده است، اضافه نمود: تعطیلی مدارس در صورت احتیاج باید با هماهنگی و اتخاذ تصمیم از مسئولان استانی و اداره کل مطبوع صورت پذیرد .

مشخص الدینی با بیان اینکه دستگاه ثبت اثر انگشت تا اطلاع ثانوی از ادارات جمع آوری شده است، اضافه نمود: همچنین تا اطلاع ثانوی از ارائه درخواست غذا و پذیرایی برای جلسات اجتناب می گردد، از ادارات نیز خواسته شده است که از ابلاغ مأموریت های غیر ضروری به نیروها خودداری نمایند.

وی اضافه نمود: آبدارخانه های ادارات به طور مستمر نظارت و ضد عفونی و از ورود همکاران و افراد غیر مسئول به آنها جلوگیری می گردد.

مشخص الدینی توصیه کرد برای ادای فرایض در نماز خانه ها حتی المقدور از مهر شخصی استفاده گردد.

وی نظارت بر مهدکودک ها و ضدعفونی و گندزدایی آنها را از دیگر اقدامات اجرا شده در این خصوص مطرح کرد.

فرماندار فریدن ادامه داد: عوامل متعددی مانند بخش اجرایی، بخش فنی و از همه مهمتر بعد روانی مساله موجب شد که کنترل یک بیماری به نقطه قرمز و بحرانی برسد، بنابراین بعد روانی بر دیگر ابعاد این موضوع سایه افکنده است که آسیب های زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: اگر مردم در فرایند مقابله با شیوع کرونا همراهی ننمایند کوشش های حوزه بهداشت و عوامل اجرایی نیز به جایی نخواهد رسید.

مشخص الدینی جلب اعتماد مردمی و برقراری آرامش در جامعه را در گرو اطلاع رسانی صحیح و بی وقفه دانست و اضافه نمود: تدابیری اتخاذ شد که این امر با همکاری مردم، رسانه ها و مسئولان و با موضوع شبکه بهداشت و درمان شهرستان محقق گردد که در این زمینه باید از همه امکانات و ابزارهای اطلاع رسانی مانند پمفلت، بروشور، بنر، فضای مجازی و غیره استفاده گردد.

رئیس شورای تامین شهرستان فریدن با بیان اینکه بخش بزرگی از جو روانی را افراد جامعه خود به وجود می آورند، اضافه نمود: متخصصان استفاده از ماسک را برای عامه مردم توصیه ننموده اند، به طوری که هشدار داده اند استفاده از ماسک در افراد سالم گاهی ممکن است نه تنها سودمند نباشد بلکه مشکل ساز نیز باشد، اما اصرار مردم برای خریداری ماسک مشکل را دو چندان می نماید و در این میان تنها دلال ها سود می برند که این شرایط به نفع مردم نیست.

مشخص الدینی ادامه داد: همه این تدابیر روز گذشته در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده و ستاد پاسخگویی به بحران به مسئولان ابلاغ شد و بر اجرای صحیح آن نظارت می گردد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده علائم بیماری با حفظ مراقبت های بهداشتی در نخستین فرصت به پزشک مراجعه و نسبت به طی مراحل درمان اقدام نمایند.

بر اساس آخرین خبرها، اوضاع در شهرستان های غرب اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا تحت کنترل است و تا اکنون خبر رسمی از ابتلا به کرونا در این مناطق منتشر نشده است.

بخش های از بیمارستان های چهار شهرستان غرب استان برای مراجعه افراد مشکوک و درمان آنها در نظر گرفته شده و مسئولان به طور مستمر در حال اطلاع رسانی راه های پیشگیری از کرونا به وسیله توزیع بروشور و انتشار مطالب آموزشی در شبکه های اجتماعی هستند.

در 2 روز اخیر اما بسیاری از خانواده ها از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کردند، این در حالی است که تا اکنون خبر رسمی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این منطقه گزارش نشده است. بر اساس آخرین خبرها محیط مدارس به طور مستمر ضدعفونی می گردد.

مردم در بعضی شهرهای غرب استان نیز در حرکت خودجوش مراسم ترحیم و جشن عروسی را لغو نموده اند.

پیست اسکی افوس و فریدونشهر نیز تا اطلاع ثانوی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل اعلام شد.

اکنون همه بیمارستان های استان در حالت آماده باش قرار دارند و برای جلوگیری از مراجعه بیماران مشکوک به کرونا، تصمیم بر آن شد تا تماس های مردمی با بیماران به کمترین حد ممکن کاهش یابد. دیدار های مردمی در هیچکدام از بیمارستان های استان انجام نمی گردد و بیماران بستری مانند گذشته فقط می توانند یک همراه داشته باشند.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز نمایند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت نموده و روبوسی و دست دادن های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت های درمانی را به وسیله پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

تنها بیمارستان شهید رجائی فریدن واقع در شهر داران بخش مرکزی این شهرستان، با قدمتی بیش از 40 سال بیمارستان سطح 2 ارجاع غرب استان است، میانگین مراجعه سالانه به اورژانس بیمارستان افزون بر سی هزار نفر است.

فریدن با جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تدابیر پیشگیری از کرونا در فریدن عملیاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدابیر پیشگیری از کرونا در فریدن عملیاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید